جنگ فرهنگی فرانسه برای توجیه سرکوب مسلمانان


جنگ فرهنگی فرانسه برای توجیه سرکوب مسلمانان

یک مجله آمریکایی با اشاره به اصطلاح «چپ اسلامی» نوشت: سیاستمداران فرانسه به ویژه راستگرایان افراطی، دانشگاهیان این کشور را به دلیل حمایت از مسلمانان و انتقاد از رفتار دولتمردان فرانسه کشور هدف قرار می دهند.

خبرگزاری شبستان، جهان اسلام: مجله آمریکایی « Vice» با انتشار گزارشی درباره گسترش اصطلاح «چپ اسلامی» که در میان سیاستمداران فرانسوی به ویژه راستگرایان افراطی به طور گسترده استفاده می شود، نوشت: این سیاستمداران افراطی با این اصطلاح جنگ فرهنگی را علیه مسلمانان به راه انداختند.

این مجله در این گزارش اعلام کرد: در پی کشته شدن «ساموئل باتی» در 17 اکتبر 2020 میلادی، دانشگاهیان فرانسوی هدف حملات سیاست مداران فرانسوی از جمله راستگرایان قرار گرفتند که آنها را متهم به همدردی با مسلمانان کردند.

در این گزارش آمده است: «اریک واسان» استاد جامعه شناسی دانشگاه «پاریس 8» هنگامی که در وبلاگ خود از فرانسوی ها خواست تا به هر قیمتی از گرفتار شدن در دام برخورد تمدن ها جلوگیری کنند، مورد انتقاد راستگرایان تندرو قرار گرفت. در نتیجه برخی وی را به خیانت و همدستی متهم کردند. همچنین فتیله خشم برخی از راستگرایان به تهدید وی با مرگ ختم شد.

اصطلاح چپ اسلامی غالبا برای توهین به هرکسی اطلاق می شود که تبعیض علیه مسلمانان در فرانسه را بررسی می شود. این تبعیض شامل شغل، مسکن، پلیس و سایر زمینه هاست. این درشرایطی است که جنگ فرهنگی علیه مسلمانان هم در آمریکا و هم در انگلیس در جریان است.

در گزارش این مجله آمده است: این اصطلاح درحال حاضر از سوی اعضای برجسته دولت فرانسه نیز پذیرفته شده است. به طوری که «ژان میشل بلانش» وزیر آموزش و پرورش فرانسه در رادیو «اروپا 1» می گوید: چپ اسلامی ایدئولوژی است که در برخی اوقات به بدترین مسایل منجر خواهد شد.

روز یکشنبه، هنگامی که «فردریک ویدال» وزیر آموزش عالی فرانسه در تلویزیون سی نیوز نکوهش کرد که چگونه چپ اسلامی همه جامعه را دربرخواهد گرفت. متعهد شد که تحقیقاتی را درباره پژوهش های دانشگاهی به خصوص مطالعات پسا استعمار که ممکن است ناقض به شمار آیند، آغاز کرده است.

«فردریک ساویکی» استاد علوم سیاسی در دانشگاه «پاریس 1» نسبت به هدف قرار گرفتن در این مرحله ابراز ترس کرد و می گوید: اگر اعلام کنیم که با ممنوعیت استفاده از حجایب با یک دقیقه سکوت اجباری در مدارس پس از حمله تروریستی مخالف هستیم، شریک جرم به شمار می آییم و سپس یک اسلام گرای چپ معرفی می شویم.

این مجله به نقل از «میشل دینکن» رئیس دانشگاه استراسبورگ اعلام کرد: انگیزه های موجود در پشت بیانیه ویدال کاملا سیاسی است. دولت فرانسه برای کسب حمایت راستگرایان در انتخابات منطقه ای و ریاست جمهوری به سخنرانی های ضد اسلامی روی آورده است. حتی روزنامه راستگرای «لوفیگارو» هر روز درباره چپ اسلامی می نویسد.

فرانسه در تلاش است تا با رویکردی خطرناک دانشگاهیان حامی مسلمانان را بدنام کند و فضا را علیه مسلمانان کشورهای غربی ناآرام کند.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش