فلسطینیان: اسرائیل در جایگاه اشغالگر موظف به واکسیناسیون مردم است


فلسطینیان: اسرائیل در جایگاه اشغالگر موظف به واکسیناسیون مردم است

تهران-ایرنا- بده بستان با کشورهای حامی پایتختی بیت‌المقدس برای رژیم صهیونیستی متوقف شده و این رژیم می گوید برنامه اهدای واکسن را حتی به دوستان نیز متوقف می کند اما ، مقام‌های فلسطینی می‌گویند اسرائیل در مقام دولت اشغالگر، موظف به تامین نیازهای درمانی شهروندان مناطق تحت اشغال است.

به گزارش روز جمعه یورو نیوز، یک روز پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر تصمیم اسرائیل برای ارسال «داوطلبانه» واکسن کووید-۱۹ به کشورهای خارجی، بنی گانتس، وزیر جنگ کابینه ائتلافی بینامین نتانیاهو اعلام کرد اجرای این برنامه پیشاپیش متوقف شده است.

روز چهارشنبه رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند تل آویو به ۱۹ کشور، از جمله جمهوری چک، هندوراس و گواتمالا ۵ هزار دوز واکسن کووید مدرنا هدیه می‌دهد. این اقدام در چارچوب بده بستان با کشورهایی است که از پایتختی بیت‌المقدس (اورشلیم) برای رژیم اشغالگر حمایت می‌کنند.

اما این تصمیم با انتقاد تند فلسطینی‌ها روبه ‌رو شد. مقام‌های فلسطینی می‌گویند اسرائیل در مقام دولت اشغالگر، موظف به تامین نیازهای درمانی شهروندان مناطق تحت اشغال است.

پس از این انتقادها، خبرگزاری «کان» رژیم صهیونیستی اعلام کرد دادستان خواستار شفافیت بیشتر درباره اهدای واکسن شده است.

به گزارش رویترز، بنی گانتس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با انتشار یک پیام توییتری گفت من از تصمیم توقف اهدای واکسن به کشورهای دیگر استقبال می‌کنم. آقای گانتس برای رویارویی دوباره با بنیامین نتانیاهو در انتخابات پارلمانی زودهنگام در ماه آینده آماده می‌شود.

اسرائیل تاکنون به حدود نیمی از جمعیت ۶ میلیونی خود دست‌کم یک دوز واکسن تزریق کرده است. این در حالی است که تل‌ آویو با این توجیه که فلسطینی‌ها مسئول نظام درمان خودشان هستند،‌ تنها دو هزار دُز واکسن به شهروندان بی‌دولت فلسطینی ساکن اراضی اشغالی واکسن داده است این در حالی است که حتی هندوراس، یکی از متحدان اسرائیل، پیشاپیش و قبل از توقف برنامه اهدای واکسن اسرائیلی، پنج هزار دوز واکسن مدرنا از این رژیم، تحویل گرفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان