نمازجمعه، این هفته در مهاباد برگزار نمی شود


نمازجمعه، این هفته در مهاباد برگزار نمی شود

مهاباد- ایرنا- امام جمعه مهاباد گفت: براساس تصمیم مجمع روحانیون، مساجد این شهرستان به منظور پیش گیری از شیوع کرونا با وجود زرد بودن وضعیت تعطیل بوده و نمازجمعه، این هفته در این منطقه برگزار نمی‌شود.

ماموستا عبدالسلام امامی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به دلیل شرایط شکننده بیماری کرونا و ورود نوع جدید از این ویروس به کشور، سلامت شهروندان در اولویت قرار دارد از این رو نماز جمعه در مهاباد به مدت ۲ هفته برگزار نخواهد شد.

وی ادامه داد: برگزاری هرگونه تجمع یکی از راه‌های مهم انتقال ویروس کرونا است بنابراین با تصمیم مجمع روحانیون و با هماهنگی ستاد مقابله با کرونا، مساجد و اماکن مذهبی تا ۲ هفته آینده تعطیل است.

امام جمعه مهاباد با بیان اینکه انتظار داریم روحانیون و ماموستاها این موضوع مهم را رعایت کنند، افزود: تاکنون همه دستگاه‌ها و گروه‌های مردمی در راستای مهار کرونا در این شهرستان پای کار بوده و شبکه بهداشت و درمان هم در انجام وظایف خود تلاش خوبی کرده است.

ماموستا امامی تاکید کرد: امیدواریم با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم بتوان با کمترین تلفات ویروس را مهار کرد.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا از اوایل اسفند سال گذشته در کشور و آذربایجان‌غربی شایع شد و ۱۷ اسفندماه سال گذشته نخستین موارد مثبت کرونا در مهاباد تایید شد.

طبق آخرین برآوردها، وضعیت کرونایی پنج شهرستان در آذربایجان غربی نارنجی، ۲ شهرستان آبی و ۱۰ شهرستان زرد شده است.

تاکنون ۱۱۲ هزار و ۸۲۱ نفر در آذربایجان‌غربی به کرونا مبتلا شده که ۷.۱ درصد کل مبتلایان در کشور است.

همچنین از کل فوتی‌های ناشی از کرونا در کشور، ۶.۱ درصد مربوط به آذربایجان‌غربی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس