آذربایجان‌غربی 12 مقام تیمی و انفرادی مسابقات ممای کشوری را کسب کرد


آذربایجان‌غربی 12 مقام تیمی و انفرادی مسابقات ممای کشوری را کسب کرد

ارومیه- ایرنا- دبیر هیات کونگ‌فو و هنرهای رزمی آذربایجان‌غربی گفت: رزمی‌کاران استان، در مسابقات ممای انجمن کونگ فو توآی قهرمانی کشور، چهار مقام تیمی و هشت مقام انفرادی را کسب کردند.

هاشم رضایی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این رقابت‌ها به صورت مجازی و در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در بخش ممای با حضور ۱۵تیم از ۱۳ استان کشور برگزار و هر هشت نماینده تیم اعرامی آذربایجان‌غربی صاحب مقام شدند.

وی گفت: تیم آذربایجان‌غربی در بخش تیمی مسابقات، در رده‌های سنی نوجوانان و جوانان به مقام نخست دست یافت و در رده‌های سنی نونهالان و بزرگسالان به عنوان سوم رسید.

وی ادامه داد: در بخش انفرادی و در فرم آبی رده سنی نوجوانان، "مبین ظریفی" و در فرم زرد رده سنی جوانان، "امید خانبابایی" به مقام نخست دست یافتند.

دبیر هیات کونگ‌فو و هنرهای رزمی آذربایجان‌غربی افزود: در فرم زرد رده سنی نوجوانان، "محمد خانبابایی" و در فرم آبی رده سنی بزرگسالان، "معین قادرپور" به عنوان دوم رسیدند.

رضایی گفت: در فرم زرد رده سنی نونهالان نیز، "هاوری قره"، در فرم آبی رده سنی نونهالان، "سامان دیوار"، در فرم آبی رده سنی جوانان، "امید نصرالله‌زاده" و در فرم زرد رده سنی بزرگسالان، "کیانوش خاتوزینی" به مدال برنز و مقام سوم دست یافتند.

مسابقات قهرمانی "ممای" کشور با حضور ۷۰ ورزشکار از استان‌های آذربایجان‌غربی و شرقی، اصفهان، فارس، خراسان جنوبی، همدان، قم، قزوین، سمنان، کرمان، تهران، خوزستان و مازندران بصورت مجازی برگزار شد که در رده‌های سنی مختلف به ترتیب استان فارس در رده سنی نونهالان و بزرگسالان و آذربایجان‌غربی در رده سنی جوانان و بزرگسالان به مقام قهرمانی دست یافتند.

ممای یکی از روش های جذاب و متفاوت هنر رزمی ملی ایران‌ است که با تبادل ترکیبی از ضربه ها و دفاع‌های کاربردی دست و پا آمیخته‌ای از پیشرفته‌ترین علوم و فنون مبارزات کلاسیک محسوب می‌شود که با ترتیب ریتم خاصی در جهات گوناگون اجرا گشته و با اجرای عمل تنفسی به زیبایی آن افزوده می‌شود، از این سبک به عنوان شناسنامه کونگ فو و هنرهای رزمی نام برده می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی