معاون پرورشی: مدارس مهریز به 35 مربی نیاز دارد


معاون پرورشی: مدارس مهریز به 35 مربی نیاز دارد

یزد- ایرنا- معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش مهریز گفت: مدارس دخترانه و پسرانه این شهرستان در حوزه شهری و مناطق روستایی در مقاطع تحصیلی مختلف به 35 مربی تربیتی، مشاور و مراقب سلامت نیاز دارد.

به گزارش ایرنا، هدایت دهقانی‌زاده به مناسبت هفته تربیت اسلامی ( هشت الی ۱۴ اسفند ) پنجشنبه شب در نشست با خبرنگاران شهرستان که با رعایت نکات بهداشتی برگزار شد، افزود: برای حل مشکل موجود مکاتبه و پیگیری های لازم صورت گرفته که باید اقدام لازم در این مورد به عمل آید .

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در مجموع ۷۹ مربی، مشاور و مراقب سلامت با مدارس شهرستان همکاری دارند، ادامه داد: برای انجام امور فرهنگی و پرورشی و نظارت بر مسایل بهداشتی دانش‌آموزان نیاز به تامین نیروی انسانی کافی است ،امیدواریم هرچه سریعتر این موضوع محقق شود.

این مسوول خاطرنشان کرد: امسال به مناسبت هفته تربیت اسلامی برنامه‌های مختلفی با توجه به شیوع ویروس کرونا با رعایت نکات بهداشتی پیش‌بینی شد که اهم آنها حضور مربیان و مشاوران در نمازجمه، تجلیل از دستگاه‌های فرهنگی همکار با امورتربیتی، تجلیل از دانش‌آموزان فعال و اقدام های تربیتی در فضای مجازی است.

دهقانی‌زاده اظهارکرد: کمبود نیروی مجرب تربیتی و بودجه اهم مشکلات پیش‌روی فعالیت‌های تربیتی مدارس این منطقه است که برای حل معضل موجود باید خیران در کنار مسوولان با همکاری آموزش و پرورش اقدام کنند و در این ارتباط تعامل خوبی از سوی این نهاد در شهرستان وجود دارد.

وی به اهمیت فعالیت فرهنگی و تربیتی و حضور دانش‌آموزان در مسابقات مختلف اشاره کرد و یادآور شد: مسابقات قرآن و عترت در سال تحصیلی‌جاری با حضور ۲ هزار دانش‌آموز دختر و پسر تمامی مقاطع تحصیلی شهرستان مهریز برگزار شد.

معاون پرورشی آموزش و پروزش مهریز گفت: در این رقابت‌ها ۱۴۰ نفر در شهرستان و ۴۱ نفر در بین دانش‌آموزان تمامی استان صاحب رتبه‌های برتر شدند و از این تعداد ۱۲ نفر رتبه اول، پنج نفر رتبه دوم و ۲۴ نفر نیز رتبه سوم را کسب کردند.

دهقانی‌زاده بیان کرد: راهیابی ۲ نفر از دانش‌آموزان منطقه به مسابقات کشوری و کسب پنج رتبه در میان دانش‌آموزان استان‌ها در مسابقات قرآنی امسال بخشی از افتخار محسوب می‌شود و نشان دهنده ظرفیت خوب فرهنگی و دینی در بین آنهاست .

شهرستان مهریز با ۵۵ هزار نفر جمعیت ۱۰۸ مدرسه و ۱۱ هزار دانش‌آموز دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403