148 زندانی جرایم غیرعمد در هرمزگان با همت خیران از زندان آزاد شدند


148 زندانی جرایم غیرعمد در هرمزگان با همت خیران از زندان آزاد شدند

بندرعباس- ایرنا- مدیرکل زندان های هرمزگان گفت: از محل کمک های مردمی و با حمایت خیران از ابتدای امسال تاکنون 148 زندانی با جرایم غیرعمد و با مبلغ بدهی 976 میلیارد ریال از زندان های استان آزاد شدند.

مصطفی کیشانی پنجشنبه شب در گلریزان جامعه ورزش هرمزگان که برای کمک به آزادی زندانیان دیه و جرائم غیر عمد و با حضور نماینده ولی فقیه در استان و جمعی دیگر از مسوولان در سالن فجر بندرعباس برگزار شد، اظهار داشت: هم اکنون ۸۶ زندانی دیه و جرایم غیرعمد در زندان های استان با مبلغ بدهی یک هزار و چهل میلیارد ریال در حبس هستند.

وی تصریح کرد: برخی از زندانیان به دلیل یک حادثه و یک اشتباه، محکوم به چندین سال حبس می شوند که این مددجویان پس از سالها تحمل حبس، از کرده خود پشیمان و به نوعی متنبه می شوند و هم اکنون نیازمند یاری خیران برای بازگشت به آغوش خانواده هستند.

وی بیان داشت: کار خیر از جمله کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اثر فردی و اجتماعی دارد و موجب ثواب دنیوی و اخروی و کمک به رفع فقر از چهره جامعه اسلامی می شود.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس نیز در این مراسم کار خیر و خداپسندانه نیکوکاران در جهت آزادی زندانیان جرایم غیر عمد را ارزشمند و آن را یک موهبت الهی دانست.

حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده با اشاره به آیه های قرآنی و سفارش دین مبین اسلام نسبت به دستگیری نیازمندان بویژه زندانیان و خانواده آنان ، تصریح کرد: ورزشکاران با روحیه پهلوانی همیشه در کارهای خیر و خداپسندانه پیش قدم بوده و قدم های بزرگی در مسیر کمک به همنوعان خود برداشته اند.

وی خواستار مهارت آموزی مددجویان در زندان شد و افزود: این کار باعث خودکفایی فرد زندانی بعد از آزادی می گردد و وی می تواند اقتصاد خانواده خویش را مدیریت کند.

در پایان این مراسم ، شرکت کنندگان حدود یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برای آزادی زندانیان دیه و جرائم غیرعمد در هرمزگان متعهد شدند.

همچنین در این جشن گلریزان ورزشکاران باستانی کار به اجرای برنامه‌ باستانی و کشتی پهلوانی پرداختند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید