کاشانی‌ها 19 هزار جلد کتاب به کتابخانه‌ها اهدا کردند


کاشانی‌ها 19 هزار جلد کتاب به کتابخانه‌ها اهدا کردند

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان کاشان گفت: در دومین دوره جشنواره اهدای کتاب بیش از 19 هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی این شهرستان اهدا شد.

زینب سادات واسعی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: نخستین دوره جشنواره «بحار کتاب، انوار دانایی» در سال ۱۳۹۸ برگزار شد که بیش از ۱۳ هزار جلد کتاب توسط علاقه‌مندان به کتاب به کتابخانه‌های عمومی شهرستان کاشان اهدا شده بود.

وی افزود: در جشنواره امسال، کتابخانه علی بن امام محمدباقر(ع) واقع در فین بزرگ، با جذب بیش از شش هزار نسخه کتاب موفق به کسب رتبه نخست در استان اصفهان شد.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان کاشان، گفت: این جشنواره با هدف اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی و غنی‌سازی مخزن کتابخانه‌ها برگزار شد و به علت اطلاع رسانی مناسب کتابداران و مشارکت کتابخانه ملی، مراکز فرهنگی، ناشران، نویسندگان، سازمان‌های دولتی و غیردولتی و عموم مردم، اهدای کتاب ۴۶ درصد افزایش داشته است.

واسعی تصریح کرد: فرهنگ‌سازی و تشویق مردم برای اهدای کتاب و مشارکت مردمی در تأمین کتاب، از جمله اهداف این جشنواره است که از ابتدای شهریور تا پایان دی‌ماه برگزار شد و علاقه‌مندان برای شرکت در این سنت حسنه، کتاب‌های اهدایی خود را به نزدیک‌ترین کتابخانه تحویل دادند.

وی، گفت: در این شهرستان ۱۵ باب کتابخانه عمومی در حال فعالیت است و دو کتابخانه دیگر نیز آماده بهره‌برداری است که امیدواریم با مشارکت شهروندان شاهد پویایی در زمینه منابع این کتابخانه‌ها باشیم.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کاشان افزود: نزدیک به ۱۳ هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی شهرستان کاشان هستند که از این تعداد حدود ۹ هزار و ۵۰۰ نفر در کتابخانه‌های نهادی و نزدیک به ۳۵۰۰ نفر نیز در کتابخانه‌های مشارکتی عضویت دارند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان