رودخانه‌های مرزی استان اردبیل ساماندهی می‌شود


رودخانه‌های مرزی استان اردبیل ساماندهی می‌شود

اردبیل - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل از ساماندهی رودخانه‌های مرزی این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا،عباس جنگی مرنی جمعه در جلسه راهبری و بررسی آخرین وضعیت طرح‌های مهندسی رودخانه و سواحل اردبیل افزود: شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با همکاری مرزبانی استان تاکنون مطالعات حد بستر و حریم بطول ۱۹۶ کیلومتر، اجرای عملیات روپرگذاری بطول ۱۷۰ کیلومتر، مطالعات ساماندهی فاز یک و ۲ بطول ۱۱۲ کیلومتر و اجرای عملیات ساماندهی و کنترل سیلاب بطول ۵۸ کیلومتر از رودخانه‌های مرزی استان را انجام داده است.

وی با بیان اینکه طول رودخانه‌های مرزی استان ۱۹۶ کیلومتر در مرز مشترک ایران و جمهوری آذربایجان می باشد،اضافه کرد: اقدامات مناسبی در سطح ملی و استانی برای اخذ اعتبار برای مطالعه و اجرای ساماندهی رودخانه بالهارود انجام شده که بزودی نتایج آن مشخص خواهد شد.

وی اجرای طرح‌های حفاظت اراضی و تاسیسات رودخانه ها در برابر سیلاب و فرسایش‌ها و همچنین بازپس گیری اراضی فرسایش یافته را از اهداف اصلی سااندهی رودخانه ها اعلام کرد و گفت: شناسایی، تعیین و نشانه گذاری بستر و حریم رودخانه ها و تالاب های استان اردبیل در جلوگیری از تصرفات غیر مجاز ضروری است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل از آمادگی این شرکت برای جلوگیری از هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در حریم رودخانه‌ها و همچنین جلوگیری از تجاوز به بستر رودخانه‌ها خبر داد و افزود: با همکاری مشترک با تمامی دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط آمادگی داریم تا در زمینه‌های مختلف جهت حفاظت از منابع آبی تلاش کنیم.

جنگی مرنی حفاظت از خاک در برابر فرسایش‌های رودخانه مرزی را ضروری خواند و گفت: اجرای پروژه ساماندهی و حفاظت سواحل رودخانه‌های مرزی جزو اولویت‌های شرکت آب منطقه‌ای اردبیل بوده و در راستای اخذ و جذب اعتبارات لازم تلاش می‌شود.

بهروز محمدی معاون منابع انسانی، مالی و پشتیبانی شرکت آب منطقه ای استان اردبیل هم با اعلام پشتیبانی شرکت از طرح ها و پروژه های مهندسی رودخانه در استان گفت: ساماندهی رودخانه مرزی بالهارود با تخصیص ۸۰ میلیارد ریال اعتبار مالی از محل اعتبارات مدیریت بحران کشور با حمایت و پشتیبانی وزارت نیرو و وزارت کشور و استانداری اردبیل از اقدامات ارزشمند در منطقه بوده و تامین مالی برای سال آینده هم پیگیری می شود.

استان اردبیل در حدود ۳۸۲ کیلومتر با کشور جمهوری آذربایجان مرز مشترک دارد که در ۱۵۹ کیلومتر آن رودهای ارس و بالهارود جریان دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در