6 استاد دانشگاه زنجان در فهرست دانشمندان برتر جهان قرار گرفتند


6 استاد دانشگاه زنجان در فهرست دانشمندان برتر جهان قرار گرفتند

زنجان - ایرنا - مدیر روابط عمومی دانشگاه زنجان گفت: بر مبنای نتایج ارائه شده از رتبه بندی اخیر دانشگاه استنفورد، 6 تن از اعضای هیات علمی این دانشگاه در فهرست دانشمندان برتر جای گرفتند.

علی سپهری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نام دکتر اصغر رمضانی عضو هیات علمی و استاد تمام گروه شیمی، دکتر امید رحمانی عضو هیات علمی و استاد تمام گروه مهندسی مکانیک، دکتر صالح مبین، دکتر عباس ربیعی، دکتر فرشاد مریخ بیات و دکتر اصغر طاهری از اعضای هیات علمی گروه مهندسی برق دانشگاه زنجان در این فهرست قرار دارند.

وی اظهار داشت: این پژوهش که از داده‌های استنادی اسکوپوس استفاده کرده، دانشمندان را در پنج حوزه موضوعی اصلی، ۲۲ حوزه موضوعی فرعی و ۱۷۶ رشته طبقه‌بندی کرده است.

سپهری افزود: شرط ورود پژوهشگران به فرآیند رتبه‌بندی انتشار حداقل پنج مقاله بوده است و در مجموع حدود هشت میلیون دانشمند در این گزارش، مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته‌اند.
وی تصریح کرد: در لیست نهایی علاوه بر ۱۰۰ هزار نفر برتر، ۲ درصد نفرات برتر هر حوزه موضوعی نیز به فهرست نهایی اضافه شده است در این لیست نام ۱۱۵۴ دانشمند ایرانی به چشم می‌خورد.
سپهری گفت: بررسی دانشمندان ایرانی حاضر در این لیست نشان می‌دهد دانشگاه‌های تهران، علوم پزشکی تهران و علم و صنعت بیشترین تعداد پژوهشگران را به خود اختصاص داده اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه زنجان گفت: نتایج این پژوهش در مجله Plos Biology در مقاله‌ای با عنوان Updated science-wide author databases of standardized citation منتشر شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !