اگر مردم نباید نوروز سفر بروند چرا نمایشگاه گردشگری برپا می‌شود


اگر مردم نباید نوروز سفر بروند چرا نمایشگاه گردشگری برپا می‌شود

یک کارشناس گردشگری گفت: چرا وقتی عضو ستاد مبارزه با کرونا اعلام می کند که مردم به هیچ وجه نباید به سفر نوروزی بروند، در تهران نمایشگاه گردشگری برای برنامه ریزی سفر نوروزی برپا می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، نفیسه مشعوف از کارشناسان گردشگری یادداشتی را در اختیار خبرگزاری مهر درباره نمایشگاه گردشگری امسال قرار داده است در این یادداشت آمده است:

چند روز پیش دکتر مینو محرز عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: تحت هیچ شرایطی نباید در ایام عید زمینه و مقدمات سفر شهروندان را فراهم کرد. با توجه به شیوع ویروس کرونای انگلیسی رفتن به سفر برایمان گران تمام خواهد شد.

اما اکنون نمایشگاه گردشگری در تهران برپا شده تا به گفته مدیرعامل شرکت مادرتخصصی ایرانگردی و جهانگردی مردم بتوانند برای سفرهای ایمن نوروزی خود برنامه‌ریزی کنند.

این در حالی است که هتل‌ها و دفاتر گردشگری باید هزینه هنگفتی برای شرکت در نمایشگاه پرداخت کنند و بعد ستاد مبارزه با کرونا در خبرها اعلام می‌کند که سفرهای نوروزی نباید به هیچ وجه انجام شود، چون هنوز عموم مردم واکسینه نشده‌اند و در حال حاضر مشغول واکسینه کردن کادر پزشکی هستند و خطر انتقال وجود دارد پس چه اصراری برای برگزاری این نمایشگاه هست که حتی مردمش نمی‌توانند با خیال آسوده سفر کنند و عید را به دیدار خانواده و اقوامشان در شهرهای دیگر بروند و باید نگران موج جدید این ویروس با جهش‌های مختلف باشند، پس تکلیف هزینه برگزاری این نمایشگاه‌ها چه می‌شود؟

وقتی وزارت گردشگری از بودجه بیت‌المال باید برای استان‌ها هزینه کند و این هزینه‌ها شامل بلیط، هتل، پذیرایی، اجاره غرفه، چاپ اقلام تبلیغاتی و ایام و ذهاب رفت و برگشت تا نمایشگاه بخصوص صرف تبلیغات در صدا و سیما و بیلبوردهای شهری می‌شود تا جاذبه‌های گردشگری کشور را به مسافران و گردشگران برای انتخاب سفر نوروزی معرفی کند، تکلیف چیست؟

آیا بهتر نبود که این هزینه‌های هنگفت صرف کمک به شرکت‌های فعال گردشگری شود تا آنها با انگیزه و قدرت بیشتری برای دوران پسا کرونا وارد بازار گردشگری شوند.

بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های گردشگری جهان اعم از wtm و Itb که هر ساله دستاوردها و معرفی محصولات و ایده‌های جدیدی برای این صنعت دارند در دوران کرونا تعطیل شدند. یا به صورت کاملاً مجازی نمایشگاه برگزار کردند، چه اصراری است که این نمایشگاه امسال برگزار شود وقتی که هر سال این نمایشگاه مثل سال گذشته‌اش برگزار می‌شود و با مشارکت کنندگانی که بخش عظیمی از آن اداره گردشگری و صنایع دستی استان‌های کشور و بخش کوچکی از آن هتل‌ها و آژانس‌ها هستند.

آیا نمایشگاه گردشگری سال ۹۸ جز ضرر برای مشارکت کنندگان بازخورد مثبتی داشت؟ چه سازمان‌ها و نهادهایی ذی‌نفع بودند و سود کردند؟ آیا آنها در متضرر شدن همین مشارکت کنندگان در دوران کرونا پیش‌قدم شده‌اند و حمایتشان کرده‌اند! آیا در دوران کرونا دستاوردهای جدیدی برای صنعت گردشگری کشورمان داریم که آنقدر برای معرفی آن عجله داریم؟

ما در دوران کرونا چقدر کارشناسانه عمل کردیم و چند درصد از کارشناسان ما در وزارتخانه برای بروز رسانی آموزششان در وبینارهای این رشته شرکت کردند و خودشان را با استاندارهای جدید جهانی تطبیق دادند؟ آیا بجز تعداد انگشت شماری از کارشناسان که به زبان انگلیسی مسلط هستند و در سایت‌ها برای بروز رسانی خودشان فعالیت می‌کنند اشخاصی هستند که تغییرات صنعت توریسم در دوران کرونا و پسا کرونا اطلاع داشته باشند؟

اگر هم بخش خصوصی هم بخواهد کاری انجام بدهد برای دست به سر کردنش به ادارات استان‌ها بخشنامه می‌دهیم که شرکت کنند ولی بودجه برایش تعریف نشده است و این نامه‌ها فقط بایگانی می‌شود. آیا وزارت گردشگری تدابیری برای این عملکردش دارد؟

ای کاش این هزینه‌ها و بی محابا خرج کردن بودجه وزارتخانه صرف بروز رسانی تجهیزات گردشگری کشور و یا آموزش کارشناسان گردشگری می‌شد تا با گردشگری مجازی و در نهایت نمایشگاه مجازی بیشتر آشنا شوند.

چه اصراری است وقتی هنوز یک درصد از مردم کشور واکسینه نشده‌اند فقط برای منافع بعضی افراد و سازمان‌ها این نمایشگاه را برگزار کنیم؟ وقتی هنوز سه چهارم از شهرها در وضعیت خطرناک هستند و ما باید با همکاری هم به اتمام این پاندمی کمک کنیم ولی بالعکس برای انتقالش عجله می‌کنیم.


به گزارش خبرنگار مهر، نفیسه مشعوف از کارشناسان گردشگری یادداشتی را در اختیار خبرگزاری مهر درباره نمایشگاه گردشگری امسال قرار داده است در این یادداشت آمده است:

چند روز پیش دکتر مینو محرز عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: تحت هیچ شرایطی نباید در ایام عید زمینه و مقدمات سفر شهروندان را فراهم کرد. با توجه به شیوع ویروس کرونای انگلیسی رفتن به سفر برایمان گران تمام خواهد شد.

اما اکنون نمایشگاه گردشگری در تهران برپا شده تا به گفته مدیرعامل شرکت مادرتخصصی ایرانگردی و جهانگردی مردم بتوانند برای سفرهای ایمن نوروزی خود برنامه‌ریزی کنند.

این در حالی است که هتل‌ها و دفاتر گردشگری باید هزینه هنگفتی برای شرکت در نمایشگاه پرداخت کنند و بعد ستاد مبارزه با کرونا در خبرها اعلام می‌کند که سفرهای نوروزی نباید به هیچ وجه انجام شود، چون هنوز عموم مردم واکسینه نشده‌اند و در حال حاضر مشغول واکسینه کردن کادر پزشکی هستند و خطر انتقال وجود دارد پس چه اصراری برای برگزاری این نمایشگاه هست که حتی مردمش نمی‌توانند با خیال آسوده سفر کنند و عید را به دیدار خانواده و اقوامشان در شهرهای دیگر بروند و باید نگران موج جدید این ویروس با جهش‌های مختلف باشند، پس تکلیف هزینه برگزاری این نمایشگاه‌ها چه می‌شود؟

وقتی وزارت گردشگری از بودجه بیت‌المال باید برای استان‌ها هزینه کند و این هزینه‌ها شامل بلیط، هتل، پذیرایی، اجاره غرفه، چاپ اقلام تبلیغاتی و ایام و ذهاب رفت و برگشت تا نمایشگاه بخصوص صرف تبلیغات در صدا و سیما و بیلبوردهای شهری می‌شود تا جاذبه‌های گردشگری کشور را به مسافران و گردشگران برای انتخاب سفر نوروزی معرفی کند، تکلیف چیست؟

آیا بهتر نبود که این هزینه‌های هنگفت صرف کمک به شرکت‌های فعال گردشگری شود تا آنها با انگیزه و قدرت بیشتری برای دوران پسا کرونا وارد بازار گردشگری شوند.

بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های گردشگری جهان اعم از wtm و Itb که هر ساله دستاوردها و معرفی محصولات و ایده‌های جدیدی برای این صنعت دارند در دوران کرونا تعطیل شدند. یا به صورت کاملاً مجازی نمایشگاه برگزار کردند، چه اصراری است که این نمایشگاه امسال برگزار شود وقتی که هر سال این نمایشگاه مثل سال گذشته‌اش برگزار می‌شود و با مشارکت کنندگانی که بخش عظیمی از آن اداره گردشگری و صنایع دستی استان‌های کشور و بخش کوچکی از آن هتل‌ها و آژانس‌ها هستند.

آیا نمایشگاه گردشگری سال ۹۸ جز ضرر برای مشارکت کنندگان بازخورد مثبتی داشت؟ چه سازمان‌ها و نهادهایی ذی‌نفع بودند و سود کردند؟ آیا آنها در متضرر شدن همین مشارکت کنندگان در دوران کرونا پیش‌قدم شده‌اند و حمایتشان کرده‌اند! آیا در دوران کرونا دستاوردهای جدیدی برای صنعت گردشگری کشورمان داریم که آنقدر برای معرفی آن عجله داریم؟

ما در دوران کرونا چقدر کارشناسانه عمل کردیم و چند درصد از کارشناسان ما در وزارتخانه برای بروز رسانی آموزششان در وبینارهای این رشته شرکت کردند و خودشان را با استاندارهای جدید جهانی تطبیق دادند؟ آیا بجز تعداد انگشت شماری از کارشناسان که به زبان انگلیسی مسلط هستند و در سایت‌ها برای بروز رسانی خودشان فعالیت می‌کنند اشخاصی هستند که تغییرات صنعت توریسم در دوران کرونا و پسا کرونا اطلاع داشته باشند؟

اگر هم بخش خصوصی هم بخواهد کاری انجام بدهد برای دست به سر کردنش به ادارات استان‌ها بخشنامه می‌دهیم که شرکت کنند ولی بودجه برایش تعریف نشده است و این نامه‌ها فقط بایگانی می‌شود. آیا وزارت گردشگری تدابیری برای این عملکردش دارد؟

ای کاش این هزینه‌ها و بی محابا خرج کردن بودجه وزارتخانه صرف بروز رسانی تجهیزات گردشگری کشور و یا آموزش کارشناسان گردشگری می‌شد تا با گردشگری مجازی و در نهایت نمایشگاه مجازی بیشتر آشنا شوند.

چه اصراری است وقتی هنوز یک درصد از مردم کشور واکسینه نشده‌اند فقط برای منافع بعضی افراد و سازمان‌ها این نمایشگاه را برگزار کنیم؟ وقتی هنوز سه چهارم از شهرها در وضعیت خطرناک هستند و ما باید با همکاری هم به اتمام این پاندمی کمک کنیم ولی بالعکس برای انتقالش عجله می‌کنیم.

کد خبر 5155246

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل