از تعویق کنکور دکتری 1400 تا فروش مدرک دانشگاهی به مبلغ 120 میلیون


از تعویق کنکور دکتری 1400 تا فروش مدرک دانشگاهی به مبلغ 120 میلیون

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در هفته‌ای که گذشت با اخبار متعددی همراه بود.


وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در هفته‌ای که گذشت با اخبار متعددی همراه بود.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، «چرا فیتیله‌ اعزام دانشجو به خارج پایین کشیده شد؟»، «مدرک فروشی، درد کهنه نظام آموزشی/ مدرک دانشگاه از ۳۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان!»، «سازمان امور دانشجویان، متولی امور رفاهی دانشجویان خواهد شد»، «اختلال در سامانه آموزشیار دانشگاه+ فیلم»، «جزئیات برگزاری اعتکاف خانگی اعلام شد»، «خروج دانشگاه شهید رجایی از ماموریت خود، تهدید بزرگی است»، «رتبه بندی معلمان در کمیسیون علمی دولت نهایی شد»، «لیست موسسات مجاز و غیر مجاز اعزام دانشجو به خارج اعلام شد»، «برخی دانشگاه‌ها کارمندان خود را به هیئت علمی تبدیل کرده‌اند»، «نحوه برگزاری کنکور دکتری در شهر‌های قرمز خوزستان» و «تعویق کنکور دکتری ۱۴۰۰، مطالبه داوطلبان در ترس از خیز مجدد کرونا» از جمله مهمترین اخبار وزارت علوم در هفته گذشته بود.

چرا فیتیله‌ اعزام دانشجو به خارج پایین کشیده شد؟

اعزام دانشجو به خارج از کشور برای تحصیل تحت عنوان بورس تحصیلی خارج یا فرصت مطالعاتی رویه‌ای مرسوم در دانشگاه‌ها است که طی چندین و چند سال دانشجویان برای بهره مندی از این فرصت راهی دانشگاه‌های خارج از کشور می‌شوند.

مدرک فروشی، درد کهنه نظام آموزشی/ مدرک دانشگاه از ۳۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان!

مدرک فروشی درد کهنه‌ نظام آموزشی که سالهاست آموزش عالی با آن دست به گریبان است و هر روز گره‌های کور دیگری می‌خورد. مرکز ثقل فروش این مدارک زیر زمین‌های میدان انقلاب است، میدانی پر از کتاب فروشی‌های رنگارنگ که در پشت ظاهر زیبای خود هر کدام پستویی دارند که در آن فارغ التحصیلان دانشگاه‌های برتر برای شکستن شاخ غول بیکاری، دود لپ تاپ می‌خورند و اقدام به فروش مدرک، نگارش پایان نامه و مقاله می‌کنند.

سازمان امور دانشجویان، متولی امور رفاهی دانشجویان خواهد شد

وزیر علوم گفت: برنامه آینده ما این است که سازمان امور دانشجویان متولی امور رفاهی دانشجویان در دانشگاه‌ها شود و در جایی که معاونت فرهنگی و دانشجویی حضور داشته باشند، وظایف را معاون فرهنگی انجام خواهد داد.

اختلال در سامانه آموزشیار دانشگاه+ فیلم

بر اساس اخبار واصله از سوی دانشجویان، انتخاب واحد ترم بهمن سامانه آموزشیار با اختلال مواجه شد.

جزئیات برگزاری اعتکاف خانگی اعلام شد

حجت الاسلام و المسلمین علی تقوی معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی، گفت: امسال برنامه ای با عنوان «فرصت انس» در نظر گرفته شده است که جایگزین اعتکاف شود. «فرصت انس» برنامه ای برای ستاد اعتکاف کل کشور است که در قم مستقر هستند.

به گفته معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، طرح انس یک طرح اعتکاف خانگی محسوب می شود.

خروج دانشگاه شهید رجایی از ماموریت خود، تهدید بزرگی است

عضو شورای تحول و نوسازی نظام آموزشی کشور گفت: دانشگاه شهید رجایی در حال خروج از مأموریتِ خود یعنی تربیت معلم است، این موضوع تهدید بزرگی است.

لیست موسسات مجاز و غیر مجاز اعزام دانشجو به خارج اعلام شد

کارگروه نظارت بر عملکرد مؤسسات معاونت بورس و امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان در آخرین بروز رسانی لیست مؤسسات مجاز و غیر مجاز اعزام دانشجو به خارج را اعلام کرد.

در این بروز رسانی، اسامی ۱۵۳ مؤسسه اعزام دانشجو مجاز و ۱۳۵ مؤسسه غیرمجاز اعلام شدند، دانشجویان متقاضی اعزام به خارج از کشور ضروری است جهت حصول اطمینان هرچه بیشتر، فهرست دانشگاه‌های معتبر در لیست اداره کل دانش آموختگان را مطالعه کنند.

برخی دانشگاه‌ها کارمندان خود را به هیئت علمی تبدیل کرده‌اند

محمدعلی کی‌نژاد رئیس هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی درباره اقدامات برخی دانشگاه ها در تبدیل کارمند به هیئت علمی، گفت: با وجود اینکه تبدیل کارمند به هیئت علمی دانشگاه ممنوع شده، اما در برخی دانشگاه ها این اتفاقات افتاده است.

نحوه برگزاری کنکور دکتری در شهر‌های قرمز خوزستان

فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی، درباره آخرین تصمیمات سازمان سنجش برای رعایت بیشتر شیوه نامه‌های بهداشتی در کنکور دکتری، اظهار کرد: به منظور رعایت حداکثری شیوه نامه‌های بهداشتی در کنکور دکتری ناپیوسته سال ۱۴۰۰ مقرر شد حوزه‌های برگزاری این آزمون افزایش پیدا کند.

او افزود: بر این اساس به منظور جا به جایی کمتر بین شهری داوطلبان کنکور دکتری ناپیوسته، تعداد حوزه‌های برگزاری این آزمون به ۱۱۰ شهر رسید. در کنکور دکتری سال ۹۹ تعداد کل حوزه‌های برگزاری در سراسر کشور ۶۰ عدد بود.

تعویق کنکور دکتری ۱۴۰۰، مطالبه داوطلبان در ترس از خیز مجدد کرونا

تجربه سال گذشته و اعلام تعویق آزمون تنها چند روز پیش از برگزاری کنکور دکتری ۹۹ و وضعیت غیر قابل پیش بینی شیوع کرونا و همچنین شیوع گونه‌های جدیدویروس کفه احتمال تعویق به سمت سنگینی می‌چرخد، اما از سوی دیگر در این چند ماهه گذشته چند آزمون از جمله هشتمین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی، آزمون استخدامی وزارت بهداشت، المپیاد علمی دانشجویی، آزمون سامفا و... برگزار شده اند و شیوه نامه‌های بهداشتی در آن‌ها رعایت شده است.

بدهی میلیاردی بنیاد شهید به دانشگاه آزاد پرداخت نشده است

احمد حیدری، سخنگوی دانشگاه و معاون پارلمانی و امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی، درباره بدهی بنیاد شهید به دانشگاه آزاد گفت: بنیاد شهید از سال ۹۲ تا ۹۶ هیچ پرداختی به دانشگاه آزاد نداشته و دانشگاه به دلیل رسالت اجتماعی خود و تکریم خانواده شهدا از تحصیل این دانشجویان ممانعت به عمل نیاورده و نهایت همکاری را برای ادامه تحصیل آن‌ها انجام داده است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس