تداوم وضعیت ثابت کرونایی اردبیل با 23 بستری و یک فوتی


تداوم وضعیت ثابت کرونایی اردبیل با 23 بستری و یک فوتی

اردبیل - ایرنا - وضعیت نسبتا پایدار کرونایی استان اردبیل با بستری 23 نفر و جان‌باختن یک نفر دیگر در شبانه روز گذشته ادامه یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اردبیل روز جمعه به ایرنا گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۳ مبتلای جدید به ویروس کرونا در بیمارستان بستری شدند و یک نفر دیگر از بیماران نیز جان خود را از دشت داد.

وی بیان کرد: با ترخیص ۲۱ بیمار پس از کسب بهبودی، هم‌اکنون ۱۸۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۵۲ نفر از آنها در بخش‌های ویژه تحت مراقبت قرار دارند.

وی افزود: همچنین با فوت یک نفر از بیماران کووید ۱۹ تعداد جان‌باختگان کرونا در استان به یک هزار و ۳۹۷ نفر افزایش یافت.

وی بیان کرد: هم‌اکنون کل استان اردبیل در زمینه شیوع کرونا در وضعیت آبی قرار دارد و هشت شهرستان بیله‌سوار، سرعین، اصلاندوز، کوثر، نیر، نمین، انگوت و گرمی در وضعیت آبی (وضعیتی بین سفید و زرد) و چهار شهرستان اردبیل، خلخال و مشگین‌شهر و پارس‌آباد در این استان در وضعیت زرد قرار دارند.

او اظهارکرد: مردم برای کنترل کرونا باید احتیاط بیشتری کرده و با جدیت بالا، مقررات اعلام شده از جمله استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی حداقل ۱.۵ متری و نیز پرهیز از حضور در اجتماعات را رعایت کنند.

به گزارش ایرنا، ۲ ماه پیش تعداد فوتی‌های کووید.۱۹ در استان اردبیل در رکودی کم‌سابقه به ۲۲ نفر فوتی در یک شبانه‌روز رسیده بود ولی طی ۲ ماه گذشته ۶ بار فوتی‌های کرونا در این استان به صفر رسید.

بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه با ۲۲ فوتی، بالاترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا در ۲۵ آبان ماه با ۱۱۳ نفر و نیز بالاترین رکورد بستری همزمان بیماران کرونا با ۵۰۳ نفر در روز ۲ آذرماه به ثبت رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان