65 درصد اعضای شرکت سهام عدالت خراسان شمالی در سجام ثبت‌نام کرده‌اند


65 درصد اعضای شرکت سهام عدالت خراسان شمالی در سجام ثبت‌نام کرده‌اند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خراسان شمالی گفت: 65 درصد از اعضای شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان در سامانه سجام ثبت نام کرده و می‌توانند در انتخابات هیات مدیره این شرکت مشارکت کنند.

مجید درخشانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیش شرط مشارکت در انتخابات هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت، ثبت نام اعضای این شرکت در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) و دریافت کد احراز هویت است.

وی افزود: با توجه به همین امر از ۵۲۸ هزار نفری که عضو شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت در استان هستند ۳۴۳ هزار نفر در سامانه سجام ثبت نام کرده اند.

بزرگترین انتخابات اقتصادی کشور

درخشانی گفت: خراسان شمالی در ثبت نام اعضای شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت در سامانه سجام رتبه هشتم کشور را دارد و تقریبا به طور میانگین هر روز یک درصد از اعضا در این سامانه ثبت نام کرده و به شمار سجامی ها افزوده می شوند.

سامانه جامع اطلاعات مشتریان یا سجام یک برنامه یکپارچه به منظور ثبت و نگهداری اطلاعات تمام سرمایه گذاران و فعالان بازار سرمایه متشکل از بورس و فرابورس است که در سال ۱۳۹۷ توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار زیر نظر سازمان بورس و اوراق بهادار ایجاد شده است.

مدیرکل وامور اقتصاد و دارایی خراسان شمالی، انتخابات هیات مدیره شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت استان ها را بزرگترین انتخابات اقتصادی کشور در طول تاریخ انقلاب اسلامی دانست و بر حضور و مشارکت همه افرادی که روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده اند، تاکید کرد.

درخشانی در بیان اهمیت انتخابات هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری استان نیز گفت: حجم سرمایه ای که شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان دارد ۷ تا ۸ هزار میلیارد تومان و رقمی بالا است و به همین دلیل نیز اعضا باید افرادی شایسته و کاردان را برای مدیریت سهام خود که سرمایه ای بزرگ است، انتخاب کنند.

انتخابات و زمینه سازی برای سودآوری بیشتر

نماینده وزارت امور اقتصاد و دارایی در خراسان شمالی اظهار داشت: اگر اعضای شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت خواستار حفظ و ارتقای سهام خود هستند باید این انتخابات را جدی بگیرند زیرا انتخاب هیات مدیره اصلح برای شرکت های استانی سهام عدالت به منزله زمینه سازی برای سودآوری بیشتر و افزایش ارزش سهام آنهاست.

درخشانی خاطرنشان کرد: انتخاب هیات مدیره اصلح و توانمند از جهت دیگری نیز حایز اهمیت است زیرا این افراد می توانند در تصمیم گیری های مربوط به سرمایه گذاری در استان نیز اختیار عمل داشته باشند و با توجه به اختیارات قانونی خود تا ۳۰ درصد حجم سرمایه را در هر استان سرمایه گذاری کنند.

وی افزود: این امر برای استانی مانند خراسان شمالی، که بودجه تملک دارایی اش ۵۰۰ میلیارد تومان است، رقم بسیار بالایی می شود و اگر هیات مدیره از بین افرادی انتخاب شود که دارای تخصص و تجربه مدیریتی مطلوبی باشد، می تواند منشا اثرات خوب باشد و سازمان بورس و وزارت اقتصاد نیز بر انتخاب افراد کاردان و متخصص تاکید دارد.

۲۰ اسفند روز مهم سهام عدالت

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خراسان شمالی، زمان برگزاری انتخابات سهام عدالت را ۲۰ اسفندماه جاری اعلام کرد و افزود: تاکنون ۵۱ نفر برای حضور در هیات مدیره نامزد انتخابات شده اند و به لحاظ تعداد ثبت نام ها برای نامزدی در انتخابات هیات مدیره نیز رتبه سوم کشور را دارا هستیم.

درخشانی افزود: فهرست نهایی این افراد پس از پالایش و تایید صلاحیت نهایی، اعلام می شود و سامانه مجامع الکترونیکی نیز نام آنان را به انضمام رزومه درج می کند تا اعضا بتوانند از بین آنها بهترین ها را برگزینند.

وی با بیان اینکه انتخابات از طریق سامانه مجامع الکترونیکی برگزار می شود، اظهار داشت: افرادی که روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده و در سجام نیز ثبت نام کرده اند، می توانند در انتخابات شرکت کنند.

وی با بیان اینکه پرداخت سود سهام عدالت تا پایان سال ۹۸ در بین همه استان ها یکسان بوده است، افزود: تا امسال شرکت ها وارد بورس نشده بودند و سود همه یکسان بود اما چنانچه یک هیات مدیره قوی انتخاب شود می تواند با فعالیت های اقتصادی سود سهامداران را بیشتر کند و از سال آینده به بعد سود پرداختی توسط شرکتهای استانی متفاوت خواهد شد و هر شرکت که فعال تر باشد سوددهی بیشتری را خواهد داشت و سود بیشتری به سهامداران پرداخت خواهد کرد.

درخشانی از اعضایی که تا کنون موفق به ثبت نام در سامانه سجام نشده اند خواست تا هرچه زودتر به این کار اقدام کنند و اظهار داشت: با ثبت نام در سامانه سجام که زیر نظر شرکت سپرده گذاری مرکزی و سازمان بورس است، فرآیند پرداخت سود سهامداران تسهیل خواهد شد، در غیر این صورت روند پرداخت سود نفس گیر و طولانی خواهد بود.

وی به تسهیل روند ثبت نام سجام در روستاها نیز اشاره کرد و افزود: برای آن تعداد از سهامدارانی که در روستاها زندگی می کنند پست بانک وارد گود شده و این فرآیند را تسهیل و ثبت نام می کند و اکنون ثبت نام اعضای شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان در نواحی شهری و روستایی با شیب ملایم و بدون ازدحام در حال انجام است.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها زندگی می کنند.

۷۳ درصد از دارندگان سهام عدالت در این استان عضو شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی