آقای گلی لیونل مسی در لالیگا و اروپا در سال جدید میلادی


آقای گلی لیونل مسی در لالیگا و اروپا در سال جدید میلادی

لیونل مسی با 13 گلی که در سال جاری زده است، در رده بندی برترین گلزنان اروپا بالاتر از مهاجمانی نظیر...

به گزارش طرفداری و به نقل از موندو دیپورتیوو، دو گلی که مسی در دیدار معوقه تیمش در لالیگا مقابل الچه به ثمر رساند، دو دستاورد مهم برای این مهاجم داشت. مهاجم آرژانتینی با این دو گل توانست برای اولین بار در فصل جاری به تنهایی در صدر جدول گلزنان لیگ اسپانیا قرار بگیرد و از سوی دیگر تبدیل به بهترین گلزن سال جدید میلادی در لیگ های مطرح اروپا شد.

مسی فصل جاری را به دور از درخشش همیشگی خود آغاز کرد اما حالا یک بار دیگر به روزهای اوج خود برگشته و در حال پس گرفتن رکوردها و آمارها است. این مهاجم در فصل جاری لالیگا 18 گل زده است که دو گل بیشتر از لوئیز سوارز صدرنشین قبلی جدول گلزنان است. از سوی دیگر کاپیتان آبی و اناری ها توانسته در سال جاری 13 گل بزند که 11 گل آن در 7 مسابقه اخیر بارسا در لالیگا بوده است. مسی از 6 ژانویه سال جدید میلادی به بعد توانسته در لیگ مقابل اتلتیک بیلبائو(دو گل)،گرانادا(دو گل)، مجددا اتلتیک بیلبائو، بتیس، آلاوز(2 گل)، کادیز و الچه(دو گل) گلزنی کند. دو گل دیگر این مهاجم نیز در جام حذفی مقابل رایو وایکانو و همچنین پاری سن ژرمن در لیگ قهرمانان به ثمر رسیده است.

این در حالی است که مسی تنها در 10 بازی 14 دیدار سال جاری تیمش به میدان رفته است و دو بازی را به خاطر مصدومیت و دو بازی دیگر را نیز به خاطر محرومیت از دست داده است.

کاپیتان بارسا که در میان نامزدهای کسب کفش طلای امسال اروپا نیز قرار دارد، با این آمار فوق العاده پیغامی جدی برای سایر مدعیان فرستاده است. او در سال جدید میلادی بیش از هر مهاجم دیگری گل زده و بعد از روبرت لواندوفسکی با اختلاف یک گل حضور دارد و مهاجم بعدی ارلینگ هالند با زدن 10 گل است. کریستیانو رونالدو نیز 9 گل زده است تا در رده چهارم قرار بگیرد. ام باپه و نیمار نیز در این جدول با سایر مدعیان فاصله زیادی دارند. ام باپه در سال جاری میلادی 7 گل و نیمار تنها 3 گل به ثمر رسانده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این بازیگر دنیای شیرین بعد از 27 سال الان چه شکلی شده؟+ بیوگرافی اشکان اشتیاق