اگر پولتان از ایلان ماسک کمتر است، مراقب باشید!


اگر پولتان از ایلان ماسک کمتر است، مراقب باشید!

رسانه کلیک – بنیان‌گذار شرکت مایکروسافت هشدار داد کسانی که پولشان از ایلان ماسک کمتر است، باید در مورد خرید بیتکوین مراقب باشند. او بر موضع پیشین خود، تاکید کرد که نظر مثبتی نسبت به بیتکوین ندارد. به گزارش کوین تلگراف، بیل گیتس (Bill Gates)، بنیان‌گذار مایکروسافت، به کسانی که قصد دارند با پیروی از استراتژی سرمایه‌گذاری […] نوشته اگر پولتان از...

رسانه کلیک – بنیان‌گذار شرکت مایکروسافت هشدار داد کسانی که پولشان از ایلان ماسک کمتر است، باید در مورد خرید بیتکوین مراقب باشند. او بر موضع پیشین خود، تاکید کرد که نظر مثبتی نسبت به بیتکوین ندارد.

به گزارش کوین تلگراف، بیل گیتس (Bill Gates)، بنیان‌گذار مایکروسافت، به کسانی که قصد دارند با پیروی از استراتژی سرمایه‌گذاری ایلان ماسک، بیتکوین خریداری کنند، هشدار داد. او در گفت‌وگو با امیلی چانگ (Emily Chang)، خبرنگار بلومبرگ، گفت که ایلان ماسک به تکنیک‌های پیشرفته مدیریت معاملات دسترسی داشت که سرمایه‌گذاران متوسط از آن محروم‌اند.

گیتس در پاسخ به پرسشی درباره احتمال سقوط قیمت بیتکوین در واکنش به صِرف یک توییت که به فعالیت‌های ایلان ماسک در شبکه‌های اجتماعی اشاره داشت، اظهار کرد که ایلان ماسک احتمالاً از چنین سقوط‌هایی در بازار مصون است.

اظهاراتی که بیتکوین را تحت تاثیر قرار داد

او گفت:می‌دانید، ایلان پول بسیار زیادی دارد و بسیار کارکشته است. من فکر نمی‌کنم بیتکوین او به‌صورت تصادفی بالا یا پایین برود.

در ۲۳ فوریه حدود دو هفته پس از آن که تسلا اعلام کرد ۱.۵ میلیارد دلار بیتکوین خریده است، قیمت بیتکوین ۲۰ درصد افت کرد و از ۵۸,۲۵۸ به ۴۶,۶۲۴ دلار رسید. همزمان، ۴۰۰ میلیون دلار از ارزش کل بازار جهانی ارزهای دیجیتال به باد رفت.

جالب است که این سقوط تنها چند ساعت پس از آن اتفاق افتاد که ماسک خودش اظهارنظر کرد که قیمت‌های کنونی بیتکوین و اتر بالا است.

این اظهارات چه انتقاد باشد و چه تلاشی برای کاستن از احتمال تحقیق [نهادهای نظارتی] درباره تأثیرگذاری ماسک در قیمت ارزهای دیجیتال، نتیجه این بود که کل بازار سقوط کرد.

اگر میلیاردر نیستید، مراقب باشید

گیتس تصریح کرد که پیروی کورکورانه سرمایه‌گذاران متوسط از جنون خوش‌بینی پیرامون اقدامات ماسک در بازار، اشتباه است. او به کسانی که میلیاردر نیستند هشدار داد که «مراقب باشند».

گیتس افزود: من فکر می‌کنم کسانی به این جنون‌ها جذب می‌شوند که پول زیادی ندارند. به همین خاطر دیدگاه صعودی نسبت به بیتکوین ندارم و نگاه کلی من این است: اگر پولتان از ایلان کمتر است، احتمالاً باید مراقب باشید.

بنیان‌گذار مایکروسافت موضوع مصرف انرژی بیتکوین را مطرح کرد و گفت که این ارز دیجیتال از لحاظ بازدهی خروجی سود چندانی ندارد.

بیتکوین لوزما بد نیست

گیتس در توضیح گفت:چیزهایی در جامعه هست که خروجی دارد و ما روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنیم. بیتکوین مصرف انرژی بسیار زیادی دارد. تراکنش‌های بی ‌نام و نشان را رواج می‌دهد و این تراکنش‌ها قابل بازگشت نیست.

به‌گفته گیتس، ارزهای دیجیتال لزوماً چیز بدی نیستند، اما او بر این باور است که باید شفاف، بازگشت‌پذیر، و ضرورتاً متمرکز باشند.

او به توصیف تلاش‌هایی پرداخت که از زمان آغاز همه‌گیری کووید- ۱۹ به‌واسطه ارزهای دیجیتال انجام شده است و یادآور شد که بنیاد گیتس (Gates Foundation) از این فناوری استفاده کرده تا برای دولت‌ها، امکان توزیع کمک‌های مالی به مردم را فراهم کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403