تلفات کرونا در برزیل به بیش از 250 هزار نفر رسید


تلفات کرونا در برزیل به بیش از 250 هزار نفر رسید

با گذشت یک سال از تایید نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در برزیل، تلفات ناشی از این بحران بهداشت و سلامت در این کشور به بیش از 250 هزار نفر رسیده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، آمارهای رسمی نشان می دهد تلفات ویروس کرونا در برزیل بزرگترین کشور آمریکای لاتین با گذشت یک سال از این بحران به بیش از 250 هزار نفر رسیده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش افزایش چشمگیر تلفات و تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در برزیل در حالی است که عدم استقبال مردم این کشور از واکسن کرونا نشانگر چالش های بزرگ و پیچیده ای است که برای مقابله با این بحران همچنان وجود خواهد داشت.

عملکرد جایر بولسونارو رئیس جمهور پوپولیست راستگرای برزیل در مقابله با شیوع ویروس کرونا نیز با انتقادات وسیع و گسترده ای روبرو شده است. رئیس جمهور برزیل با تدابیر قرنطینه ای به شدت مخالفت کرده و گفته است که حاضر نیست واکسن کرونا را دریافت کند.

برزیل دومین آمار بالای تلفات ویروس کرونا در جهان را پس از آمریکا در اختیار دارد. تاکنون بیش از 10.3 میلیون نفر در برزیل به این ویروس مبتلا شده اند که این رقم سومین رکورد بالا پس از آمریکا و هند به شمار می رود.

وزارت بهداشت برزیل اعلام کرده است که تا عصر پنجشنبه بیش از 251498 نفر در این کشور بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند. به نظر می رسد شرایط در برزیل روز به روز بدتر می شود. پیدایش و گسترش گونه های جدیدی از ویروس کرونا موجب وخامت اوضاع شده است.

طی دو هفته گذشته برزیل با بیشترین آمار مرگ و میر روزانه بر اثر ابتلا به ویروس کرونا روبرو شده است. در 5 هفته اخیر تعداد تلفات ناشی از ابتلا به کرونا در برزیل به بیش از 1000 نفر در روز رسیده است.

در حالی که جمعیت برزیل بیش از 210 میلیون نفر است ولی تاکنون کمتر از 7.5 میلیون نفر در برابر این ویروس واکسینه شده اند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا