ماندگاری هوای سرد در کشور


ماندگاری هوای سرد در کشور

کارشناس سازمان هواشناسی از کاهش دما و ماندگاری هوای سرد در کشور خبر داد.

ماندگاری هوای سرد در کشوربه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ خانم فریبا گودرزی گفت: امروز در بعضی مناطق شمال و مرکز هرمزگان و نیمه جنوبی کرمان و شمال سیستان و بلوچستان بارش‌های پراکنده و گاهی رعد و برق خواهیم داشت و در ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات کرمان هم بارش برف پراکنده پیش بینی می‌شود.
کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز کاهش محسوس دما و ماندگاری هوای سرد را در بیشتر مناطق کشورمان داریم و این کاهش دما برای مناطق شرق و جنوب شرق هشت تا دوازده درجه خواهد بود.
وی گفت: در این مدت با توجه به کاهش محسوس دما در ساعات شب و صبح در بخش‌هایی از سواحل دریای خزر و مرکز کشور احتمال یخبندان در معابر وجود دارد. از شنبه تا اواخر هفته روند افزایش نسبی هوا را خواهیم داشت.
امروز جنوب شرق و شرق کشور وزش باد شدید را هم دارند. طی امروز و فردا بخش‌های شرقی و مرکزی خلیج فارس مواج است.
خانم گودرزی گفت: امروز هوای تهران کمی تا قسمتی ابری همراه با وزش باد خواهد بود و بیشینه دمای پایتخت ۸ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.
وی با بیان اینکه شنبه و یکشنبه در بیشتر مناطق جوی آرام خواهیم داشت، گفت: دوشنبه بعضی از مناطق شمال غرب و غرب کشور و نیز غرب سواحل خزر و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و مناطق جنوب شرق و شرق کشور بارش خواهند داشت.
خانم گودرزی گفت: سه شنبه هم سامانه بارشی جدید از سمت مرز‌های غربی وارد کشور می‌شود که فعالیت این سامانه باز در شمال غرب و غرب و نیز سواحل دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز و مرکز و شمال شرق خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | حمله هوایی به گاراژ تانک و مقر فرماندهی زرهی پایگاه کالسو استان بابل عراق