سفر نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان خراسان شمالی/خانواده‌های معظم شهدا در خط مقدم صیانت از آرمان‌ها هستند


نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران به منظور دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و حضور در برنامه‌های تکریم پدران آسمانی به استان...

سفر نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان خراسان شمالی/خانواده‌های معظم شهدا در خط مقدم صیانت از آرمان‌ها هستند

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران به منظور دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و حضور در برنامه‌های تکریم پدران آسمانی به استان خراسان شمالی سفر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت الاسلام والمسلمین یوسفعلی شکری روز چهارشنبه 6 اسفند ماه در ابتدای سفر خود با حضور در گلزار شهدای آشخانه شهرستان مانه و سملقان استان خراسان شمالی به مقام والای شهدا ادای احترام کرد.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در سفر به شهر آشخانه با خانواده‌های معظم شهید «محمدعلی نامور»، شهید «بیک محمد ناصری» و شهید «علی‌اصغر زعفرانیه» دیدار و گفت‌وگو کرد.
وی در این دیدارها گفت: زندگی خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان سرشار از فداکاری، گذشت و ایثار است و زبان از بیان عظمت ایثار این عزیزان قاصر است.
حجت الاسلام والمسلمین شکری در ادامه خطاب به مسئول کانون شاهد مانه و سملقان گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد و کانون‌ها و تشکل‌های شاهد و ایثارگر می‌توانند در جهت حل مشکلات ایثارگران از ظرفیت‌های یکدیگر استفاده کنند.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین در مراسم تکریم پدران آسمانی و در جمع فرزندان شاهد و ایثارگر شهرستان مانه و سملقان به عنوان سخنران ویژه این مراسم گفت: باید به ایثارگران دورترین روستاها نیز رسیدگی شود و در مدیریت سیاسی و اجتماعی باید خدمات را از دورترین نقاط شروع کنیم.
وی در ادامه افزود: باید در روستاها به اشتغال پایدار برسیم و باید اشتغال پایدار را در دوردست‌ترین نقاط پر رنگ‌تر کنیم و از سرمایه‌گذاری در این نقاط حمایت کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین شکری در ادامه با اشاره به نبود تفاوت در میان ایثارگران گفت: چه کسانی که شهید شدند و چه کسانی که ماندند و راه شهدا را ادامه دادند همگی برای اسلام و میهن اسلامی فداکاری کردند و البته نقش مادران نیز برجسته است و به عنوان نمونه چگونه می‌توان صبر و فداکاری مادری که فرزند خود را در راه خدا تقدیم می‌کند را جبران کرد.
وی در ادامه خطاب به خانواده‌های معظم شهدا گفت: باید به احترام همه ایثارگران عزیز ایستاد و به آنها درود فرستاد، باید به خود ببالیم و افتخار کنیم که مادرانی در این سرزمین داریم که فرزندان خود را تقدیم به نظام اسلامی کرده‌اند، باید به جانبازی که مسئولیت‌پذیری کرده و به سوی جبهه‌های حق علیه باطل شتافته ولی الان روی تخت است افتخار کنیم و به همراه آنان که در کنارشان ایستاده‌اند و از آنان پرستاری می‌کنند نیز افتخار کرد.
حجت الاسلام والمسلمین شکری در سفر به استان خراسان شمالی از مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار نیز بازدید کرد.
وی در این بازدید با بیان اینکه خدمات بنیاد در چهار بعد فرهنگی، معیشتی، اجتماعی و بهداشت و درمان ارائه می‌شود گفت: به فرمایش مقام معظم رهبری هر کاری یک کمر بست دارد و کمر بست بنیاد شهید و امور ایثارگران خدمت به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است؛ مجتمع‌های ایثار باید در خور شأن ایثارگران عزیز باشد و در حفظ آن کوشا باشیم.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت‌وگو با شبکه اترک خراسان شمالی با بیان اینکه شهدا به فرمان رهبر معظم انقلاب برای دفاع جهاد کردند و در این مسیر شهید شدند، گفت: ما هم وظیفه خود می‌دانیم به این عزیزان خدمت کنیم و در کارنامه افتخارات خود این خدمت رسانی را ثبت کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین شکری یادآور شد: خانواده‌های معظم شهدا در خط مقدم صیانت از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع از قرآن و اسلام هستند و ما بسیار به این خانواده‌های شریف مدیون هستیم، اگر شهدا به ندای حق رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند و در راه دفاع از اسلام و مکتب اهل بیت(ع) به مقام عظمای شهادت نائل آمدند، نتیجه تربیت صحیح والدین آنها بوده است که نیازمند تکریم و احترام هستند.
حجت الاسلام و المسلمین یوسفعلی شکری نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه سفر خود به استان خراسان شمالی و بجنورد با مدیرکل، معاونین و مدیران ستاد استان و روسای بنیاد شهرستان‌های خراسان شمالی گفتگو کرد.
وی در این نشست گفت: خدمت صادقانه و خالصانه به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران یک اصل اساسی در نظام جمهوری اسلامی و دارای اجر عظیم اخروی است از این رو این نوع خدمت افتخاری بزرگ برای کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران به شمار می‌رود.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه خطاب به کارکنان بنیاد خراسان شمالی گفت: مشکلات ایثارگران نباید روی زمین بماند بلکه باید مشکلات منتقل شود تا بتوان با یک برنامه عملیاتی برای رفع مشکل برنامه‌ریزی کرد.
وی همچنین گفت: اگر می‌خواهید فعال باشید و منفعل نباشید باید به خدمات خود به عنوان یک عبادت نگاه کنید و تمام توان خود را برای فهم مشکل و برطرف کردن آن به کار ببندید و آنها را پیگیری کنید.
حجت الاسلام و المسلمین شکری در سفر به استان خراسان شمالی در نشست صمیمی با فرزندان شهدا و کانون یادگاران شاهد استان خراسان شمالی با تأکید بر اهمیت و نقش تشکل‌های شاهد و ایثارگر خاطرنشان کرد: تشکل‌ها مورد توجه جوامع مردم‌سالار هستند و باید به نقش تشکل‌ها توجه جدی کرد.
وی همچنین در خصوص جایگاه والای خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران گفت: ایثار خانواده ایثارگران به‌اندازه‌ای ارزشمند و بزرگ است که خدمات ما در برابر آنها کوچک است و این خدمات با فداکاری ایثارگران قابل مقایسه نیست.
حجت الاسلام والمسلمین شکری همچنین در مراسم تکریم پدران آسمانی در بجنورد ضمن ابلاغ سلام مقام معظم رهبری به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران استان خراسان شمالی گفت: در فرهنگ ما واژگان مهمی مانند کلمه مرد وجود دارد که نه در مقابل زن بلکه در مقابل نامرد مطرح شده است. نامرد کسی است که به وعده خود عمل نمی‌کند ولی مرد اگر پیمانی بست به پیمان خود وفا می‌کند همانند شهدای ایران اسلامی که تا پای جان برای آرمان‌های اسلامی مبارزه کردند.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان خاطرنشان کرد: حفاظت از جان و مال مردم کار مردان است و اینها کریم و مؤمن و پناهگاه هستند. در قله مردی حضرت امیرالمومنین علی(ع) ایستاده است و در پیرو آن شهدای تاریخ اسلام و تاریخ انقلاب اسلامی قرار دارند.
انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس