بهره برداری از طرح ملی تقاطع غیر همسطح کلانشهر اصفهان با حضور واعظی


بهره برداری از طرح ملی تقاطع غیر همسطح کلانشهر اصفهان با حضور واعظی

پروژه ملی تقاطع غیر همسطح آفتاب کلانشهر اصفهان امروز با حضور رئیس دفتر رئیس جمهوری و جمعی از مقامات استان به بهره‌برداری رسید.

هدف از اجرای این طرح را دسترسی وسایل نقلیه از بلوار فرزانگان به بزرگراه شهید اردستانی، کاهش ترافیک در محور بلوار بعثت و عاشق اصفهانی، افزایش ایمنی، کاهش آلودگی هوا، دسترسی آسان به فرودگاه اصفهان و دسترسی به حلقه حفاظتی است.

با تکمیل پل آفتاب، خیابان های تابان و آسمان دسترسی به فرودگاه بین المللی اصفهان ایمن‌تر و سریع‌تر می‌شود، این پروژه در محل تقاطع حلقه چهارم حفاظتی با اتوبان فرودگاه قرار دارد.

به گزارش ایسنا، مساحت پل آفتاب ۲۱۰ هزار مترمربع است که ۱۴۵ هزار مترمربع از مساحت پروژه مربوط به اجرای تقاطع غیر همسطح و کندروهای اتوبان و ۶۵ هزار متر مربع مساحت مسیر اتصال تقاطع به بلوار فرزانگان است.

۴۹۰۰ متر مربع پل‌سازی در این پروژه انجام شده است و حجم بتن ‌ریزی در پل آفتاب و ادامه بلوار فرزانگان بیش از ۶۰ هزار تن بوده است. در این پروژه ۱۵۰ هزار تن آسفالت ریزی انجام و بیش از یک میلیون مترمربع سطح آسفالت شده است.

به گفته مسئولان شهری برای این پروژه ملی ۵۹۱ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است،

رییس دفتر رییس جمهور امروز (جمعه- ۸ اسفند ماه) در مراسم بهره برداری از پروژه تقاطع غیر همسطح آفتاب و خیابان‌های تابان و آسمان، اظهار کرد: اقدامات عمرانی اخیر استان اصفهان تاثیر بسیاری بر وقت و سلامت مردم خواهد گذاشت.

محمود واعظی افزود: اینکه ما بتوانیم ‌به گونه ای عمل کنیم که هوای پاک تری داشته باشیم بسیار مهم است و در کشورهای پیشرفته تمام ساز و کارها در راستای سلامت عموم جامعه و پاکی محیط زیست قرار دارد.

رییس دفتر رییس جمهور اضافه کرد: در کلانشهرها، وقت مردم بسیار مهم‌ است و با توجه به این مساله، احداث پروژه های عمرانی کارهای مردم را تسهیل و روند فعالیت آنها را سرعت می بخشد.

وی خاطر نشان کرد: اصفهان در چهار راه کشور قرار دارد و محل عبور و مرور به سایر استان هاست و ساخت چنین پل هایی دستاوردهای ارزشمندی مانند عدم ترافیک‌ و کاهش تصادفات را به همراه دارد.

واعظی تصریح کرد: صفا و همدلی خوبی میان مسئولان ‌استان برقرار است و این مساله بسیار خوشحال کننده است و تحت تاثیر این مساله پیشرفت های بسیار دیگری برای این استان رقم خواهد خورد.

محمود واعظی رئیس دفتر و سرپرست نهاد ریاست جمهوری شامگاه گذشته (پنجشنبه-۷اسفند) با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان دیدار و در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان شرکت کرد.

وی امروز با حضور در گلزار شهدای اصفهان به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد. پل آفتاب و خیابان های تابان و آسمان با هزینه ای بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد ریال با حضور رییس دفتر رییس جمهور افتتاح شد.

آغاز عملیات اجرایی خط ۲ قطارشهری از سمت غرب شهر اصفهان، افتتاح مجموعه ورزشی ولایت دانشگاه اصفهان، افتتاح طرح شرکت قطورسازان اسپادان (تولید انواع لوله اسپیرال) و افتتاح طرح توسعه صنایع چینی زرین ایران و شرکت در جلسه شورای اداری از دیگر برنامه‌های امروز محمود واعظی به استان اصفهان است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز ارتش به پسرم با عکس نوشته زیبا 1401 + عکس استوری