رییس هیات کوهنوردی همدان: کوهنوردان فاقد تجهیزات صعود نکنند


رییس هیات کوهنوردی همدان: کوهنوردان فاقد تجهیزات صعود نکنند

همدان- ایرنا- رییس هیات کوهنوردی همدان گفت: کوهنوردان فاقد تجهیزات و تجربه لازم؛ از صعود به ارتفاعات منطقه اجتناب کنند.

علیرضا گوهری روز جمعه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا اظهار داشت: برودت هوا همراه با وزش باد و بارش پراکنده برای امروز در ارتفاعات پیش بینی شده است و از کوهنوردان درخواست می‌کنیم بدون تسلط بر مسیر و به صورت انفرادی صعود نکنند.

وی بیان کرد: باتوجه به شرایط ناپایدار به خصوص در ارتفاعات، بهتر است کوهنوردان فقط از مسیرهای اصلی صعود کنند و در حد امکان نیز به صورت گروهی باشد.

گوهری خاطرنشان کرد: همچنین از کوهنوردان درخواست داریم از تردد در مناطق بهمن خیز اجتناب کنند تا شاهد حوادث تلخ در روزهای منتهی به پایان سال نباشیم.

رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی همدان افزود: طبق اعلام اداره هواشناسی استان، امروز و فردا(شنبه)با در نظر داشتن پوش برف، برودت هوا و داشتن امکانات مناسب، شرایط برای کوهنوردی امکان پذیر است اما بازهم بر صعود به صورت گروهی و برخورداری از لیدرهای باتجربه تاکید داریم.

وی افزود: خوشبختانه امسال شاهد حادثه ناگوار در کوهستان‌های همدان نبوده‌ایم و کوهنوردان به خوبی هشدارها و توصیه‌های اعلام شده را مورد توجه قرار داده‌اند.

گوهری یادآور شد: هر هفته نسبت به توصیه‌های کوهنوردی و صعودهای ورزشی به صورت گسترده اطلاع رسانی می‌شود و از اینکه رسانه‌ها به خصوص خبرگزاری ایرنا همکاری لازم را در جهت آگاه‌سازی کوهنوردان نسبت به این مهم دارد، قدردانی می‌کنم.

هر هفته طی زمستان بیش از یکهزار کوهنورد به ارتفاعات استان همدان صعود می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403