هوای کردستان روند افزایشی به خود می‌گیرد


هوای کردستان روند افزایشی به خود می‌گیرد

سنندج - ایرنا - معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی کردستان گفت: با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل‌های پیش یابی هواشناسی دمای هوای این استان تا اواسط هفته آینده در طول روز حدود هفت درجه سانتیگراد افزایش پیدا می‌کند.

علی پناهی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آسمان این استان تا دوشنبه هفته آینده پایدار بوده و بجز افزایش ابر، وزش باد قابل ملاحظه و گاها شدید و در برخی نقاط غبارصبحگاهی پدیده دیگری وجود ندارد.

وی اضافه کررد: البته برای امروز بعلت عبور موجی از جنوب غرب کشور امکان بارش های خفیف و پراکنده در برخی از مناطق استان وجود دارد که از نظر مقدار قابل توجه نیست.

وی افزود: از امروز جمعه تا اواسط هفته آینده دما با شیب ملایم بین پنج تا هفت درجه درجه افزایش خواهد داشت اما در این مدت همچنان سرما و یخبندان شبانه و صبحگاهی بخصوص در مناطق شمالی و شرقی استان حاکم است.

تازه‌ترین بررسی‌ها نشان می‌دهد حجم بارش‌های استان از ابتدای سال آبی جاری تا اواخر بهمن ۲۱۹ میلی‌متر بوده که نسبت به آمار ۲۰۴ میلی‌متر سال قبل هشت درصد افزایش یافته است.

همچنین این آمار نسبت به میانگین دوره‌های مشابه بلند مدت ۲۷ ساله (از مهر سال ۱۳۷۲ تا شهریور ۱۳۹۹) که ۲۵۹ میلی‌متر بود ۱۵ درصد کاهش دارد.

سال زراعی (آبی) از اول مهر هر سال شروع و به پایان شهریور سال بعد ختم می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این بازیگر دنیای شیرین بعد از 27 سال الان چه شکلی شده؟+ بیوگرافی اشکان اشتیاق