ارتقا فرمانداری دهلران در کمیسیون دفاعی دولت مطرح می شود


ارتقا فرمانداری دهلران در کمیسیون دفاعی دولت مطرح می شود

ایلام - ایرنا - نماینده حوزه جنوب ایلام از تلاش ها برای پیگیری ارتقای فرمانداری دهلران به فرمانداری ویژه خبر داد و گفت: وزیر کشور دستور بررسی موضوع و ارسال به هیات دولت را صادر کرده است و در کمسیون سیاسی دفاعی دولت بزودی مطرح می شود.

بهزاد علیزاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ابراز امیدواری کرد: این موضوع مصوب شود تا مردم از سطح ارتقای خدمات، حل مشکلات و تصمیم گیری ها در شهرستان بیش از پیش بهره مند شوند.

وی از پیگیری ها در حوزه های آب، راه، نفت و گاز و اشتغال خبر داد و اظهار داشت: موضوع اشتغال بصورت ویژه برای جوانان از طریق بکارگیری در شرکت های منطقه دنبال می شود و شیوه نامه بکارگیری بومی ها طراحی و اجرایی می شود.

نماینده حوزه جنوب ایلام از پیگیری ها برای تسریع در پروژه های سد میمه، ایستگاه پمپاژ برتش و پهله و پرچینه و سامانه گرمسیری خبر داد و افزود: تلاش برای اجرای فاز دوم طرح احیای اراضی دشت عباس نیز به جد دنبال می شود.

علیزاده به چهاربانده کردن مسیر دهلران به اندیمشک و اجرای ۱۲ کیلومتر آن و تعیین تکلیف ۱۸ کیلومتر دیگر خبر داد و گفت:۶۰ کیلومتر باقیمانده تا سپتون در دو فاز است که فاز اول فراخوان اعلام و برای فاز دوم نیز به زودی فراخوان انجام می شود.

وی پروژه راه چمسرخ را از دیگر مطالبات مردم ذکر کرد و یادآور شد: پیگیری شده است امسال از محل توازن به این پروژه اعتبار مناسبی اختصاص یابد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس به بحث راه آهن و تلاش برای اتصال دهلران به راه آهن از سمت اندیمشک خبر داد و گفت: مجوز ماده ۲۳ این طرح اخذ شده است و تلاش برای لحاظ آن در بودجه ۱۴۰۰ ادامه دارد.

نماینده مردم در مجلس یازدهم بر ضرورت استقلال نفت و گاز استان ایلام تاکید کرد و افزود: امیدواریم این مهم در بودجه ۱۴۰۰ لحاظ شود.

رییس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی به پروژه های ان جی ال و پتروشیمی و تقویت فشار در دهلران اشاره کرد و گفت: ان جی ال با ۵۶ درصد پیشرفت و پتروشیمی نیز با پیگیری ها و رایزنی ها از اعتبارات ال سی بهره مند شده است.

علیزاده از پیگیری برای گشایش مرز چیلات و دیدار با وزیر خارجه در این باره خبر داد و افزود: امیدوارم این رایزنی ها منجر به دیدار مسئولان کشوری و استانی با مقامات عراقی و حل و فصل این موضوع و گشایش مرز چیلات شود.

نماینده مردم شهرستان های دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی به مسئولیت های اجتماعی شرکت ها اشاره کرد و یادآور شد: با مشارکت بهداشت و وزارت نفت پیگیر احداث بیمارستان ۶۴ تخت خوابی در دهلران هستیم.

وی از پیگیری برای احداث هنرستان نفت در شهرستان دهلران خبر داد و گفت: بزودی یک دستگاه سی تی اسکن برای رفع مشکلات مردم در حوزه بهداشت و درمان به شهرستان جهت نصب و راه اندازی اختصاص می یابد.

علیزاده از پیگیری ها برای اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال برای بهسازی معابر روستایی برای استان خبر داد و تاکید کرد: سهم شهرستان در این خصوص ۵۰۰ میلیارد ریال است که نقش مهمی در رفع مشکلات معابر روستایی دهلران دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در