نظارت میدانی جمعی از نمایندگان مجلس از مناطق زلزله زده استان کهگیلویه و بویراحمد


نظارت میدانی جمعی از نمایندگان مجلس از مناطق زلزله زده استان کهگیلویه و بویراحمد

یک عضو هیات رییسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در سفر به مناطق زلزله زده سی سخت و دنا مقرر شد در کنار تامین اعتبارات لازم در مجلس برای بازسازی مناطق زلزله زده، مسئولان اجرایی نیز با اعتبارات ملی و استانی موجود کار بازسازی را آغاز کنند.

علی خضریان در گفت و گو با ایسنا با اشاره به سفر یک روزه جمعی از نمایندگان به مناطق زلزله‌زده سی سخت در شهرستان دنا، بیان کرد: روز پنجشنبه به همراه علی نیکزاد نایب رئیس مجلس، احمد نادری نماینده تهران سفری به استان کهگیلویه و بویراحمد جهت بازدید از مناطق زلزله زده سی سخت برای بررسی مشکلات این منطقه و همچنین نظارت میدانی بر روند امداد رسانی به مردم عزیز این شهرستان به دعوت مهدی روشنفکر نماینده بویراحمد و دنا انجام شد.

وی در ادامه اظهار کرد: پس از بازدید از مناطق مختلف این شهرستان و گفتگو با مردم زلزله‌زده و جهادگرانی که جهت کمک در منطقه حاضر شده بودند، جلسه ای با حضور جمعی از مسئولان شهرستان، استانی و ملی در فرمانداری سی سخت جهت رفع هرچه سریعتر مشکلات مردم این منطقه برگزار شد.

این عضو هیات رییسه کمیسیون اصل نود درخصوص مصوبات این جلسه تصریح کرد: مقرر شد در کنار اینکه تامین اعتبارات لازم در مجلس با محوریت نماینده بویراحمد و دنا صورت پذیرد، مسئولان اجرایی نیز با اعتبارات ملی و استانی موجود کار بازسازی را آغاز کنند. در همین راستا ریاست سازمان نوسازی مدارس کشور متعهد شد تمامی مدارسی که نیاز به تعمیر و یا احداث مجدد دارند را با بودجه آن سازمان تعمیر و احداث نماید.

‌وی در ادامه تاکید کرد: طرح انتقال آب از منطقه کوه گل سی سخت به روستاهای تحت پوشش کریک و دارشاهی نیز توسط شرکت مهندسی آب و فاضلاب استان و کمک استانداری اجرا و تمامی تجهیزات و لوله آلات توسط شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تامین می گردد. مصوب گردید تسهیل و تسریع در پرداخت تسهیلات ۲۰ میلیونی به خسارت دیدگان توسط بنیاد مسکن استان صورت پذیرد. همچنین پیگیری ساخت واحدهای مسکونی آسیب دیده توسط آقای جنتی مدیرعامل بنیاد مسکن استان صورت پذیرد.

نماینده تهران افزود: مقرر شد تامین اعتبار ۳۰ میلیاردی توسط مدیرعامل بازآفرینی شهری و معاون وزیر راه و شهرسازی جهت عملیات بهسازی روستای تاریخی کریک صورت پذیرد و طرح تفصیلی شهر سی سخت با قید فوریت و خارج از نوبت در استانداری مصوب شود، همچنین صدور پروانه ساخت بر اساس طرح تفصیلی به صورت رایگان و به سهولت توسط شهرداری انجام پذیرد.

خضریان در پایان خاطرنشان کرد: همچنین مقرر شد استانداری تهیه و توزیع سیمان را پیگیری کند تا عملیات بازسازی تسریع شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی