عدم تخصیص ارز باعث کاهش واردات گوشت شده است / دامداران برای سود بیشتر منتظر شب عید و ماه رمضان هستند


عدم تخصیص ارز باعث کاهش واردات گوشت شده است / دامداران برای سود بیشتر منتظر شب عید و ماه رمضان هستند

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: دامدار‌ها بیشتر توجه شان به بازار شب عید است و تصور می‌کنند اگر در بازار شب عید دام عرضه کنند با قیمت بهتری می‌فروشند.

گروه کشت و صنعت بازارنیوز - سیدسهند شریف زاده؛ اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی، در خصوص دلایل افزایش گوشت قرمز، در گفتگو با رادیو اقتصاد، گفت: هر چه قدر که دام کمتری عرضه بشود عرضه و تقاضا به هم می‌ریزد و در اصل این عرضه و تقاضاست که قیمت را تعین می‌کند. دلیل کمبود عرضه این است که دامدار‌ها بیشتر توجه شان به بازار شب عید است و تصور می‌کنند اگر در بازار شب عید دام عرضه کنند با قیمت بهتری می‌فروشند و سود بیشتری کسب می‌کنند. این روش یکی از کار‌هایی است که ما مستقیما با آن درگیر هستیم، چون دامداران دام هایشان را نگه داشته اند و دلیل شان این است که نهاده را گران خریده اند و برایشان صرف نمی‌کند با قیمت کنونی به بازار عرضه کنند. نگاهشان در اصل به بازار شب عید و ماه رمضان است.


عدم تخصیص ارز باعث کاهش واردات گوشت شده است / دامداران برای سود بیشتر منتظر شب عید و ماه رمضان هستند

قیمت‌ها تعدیل می‌شود

ملکی پیرامون راه‌های کنترل قیمت گوشت تشریح کرد: امور پشتیبانی دام وزارت جهاد و وزارت صمت و ستاد تنظیم بازار برنامه‌هایی برای مقابله با این شرایط دارند که در رسانه‌ها منتشر و پخش شد و البته اتحادیه دام‌های سنگین به زودی مستقیما در بازار عرضه ورود می‌کند تا بتواند با تزریق دام به بازار قیمت‌ها را تا حدی کنترل کند. جزئیات طرح این است که اتحادیه دامداران سنگین، دام را مستقیما به کشتارگاه بدهند و این کشتار مستقیم به میادین بیاید و به صورت عمده توزیع شود و حتی مغازه دار‌ها هم بروند از این میادین گوشت تهیه کنند.

وی افزود: طبق برنامه ریزی قیمت پایین‌تر از نرخ مصوب روز‌های گذشته است تا از این راه بتوان قیمت فزاینده را شکست. الان قیمت گوشت گوسفندی با استخوان بین ۱۳۰ تا ۱۳۵ هزار تومان برای مشتری عرضه می‌شود. همچنین قیمت را طبق آنچه در جلسات صحبت شده قرار است با مبلغ حداقل ۱۰۰ هزار تومان گوشت گوساله عرضه بشود و ۱۲۰ هزار تومان هم گوشت گوسفند عرضه می‌شود.



ملکی در پایان با اشاره به واردات گوشت خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت‌های تخصیص ارز نیمایی واردات گوشت نسبت به سال‌های گذشته محدود است، چون با توجه به نرخ ارز تخصیص یافته قیمت‌های گوشت خیلی بالا می‌شود و در حال حاضر بنا به این دلایل متکی به دام داخلی هستیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس