روحانیون به عنوان زبان گویای مردم با تبعیض مقابله می کنند


روحانیون به عنوان زبان گویای مردم با تبعیض مقابله می کنند

آیت الله دژکام گفت: روحانیون زبان مردم هستند و با قاطعیت مسائل و مشکلات مردم را دنبال می کنند تا توزیع عادلانه کالاها به انجام برسد و تبعیض انجام نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (جمعه 8 اسفند) در خطبه های نماز جمعه شیراز گفت: حکومت های کفر در طول تاریخ تمدن های بزرگی ساخته اند اما در آخرت ضرر کرده اند و سود واقعی نبرده اند که نمونه آن فرعون است.

نماینده ولی فقیه در فارس افزود: اما منافقان هرگز نمی توانند برای خود حکومتی تشکیل دهند زیرا شعارشان اسلامی اما عملشان غیر اسلامی است و در تقسیم حکومت های دنیا، دارالاسلام و دارالکفر داریم.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: در دارالاسلام باید احکام اسلامی پیاده شود اما منافقان دوست ندارند که حکم خدا پیاده شود و تمام تلاش مومن این باید باشد که مجال را برای آنها که احکام دینی را باور ندارد، تنگ شود.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) تصریح کرد: در انتخابات پیش رو نیز دغدغه مومن باید این باشد که آنان که قلبا حکم خدا را باور ندارند به مسند ننشینند که این کار واجبی است که تحقق آن راه دشواری در پیش رو دارد.

وی ادامه داد: رای های ما موجب می شود حاکم مومنی انتخاب شود و دستورات خدا از خرد به کلان را به اجرا در آورند و باید در انتخاب خود دقت و بررسی لازم را مورد نظر قرار دهیم تا فرد خوب و مومن توانمند را انتخاب کنیم.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: انتخاب اصلح، موجب موفقیت دارالاسلام خواهد شد که مورد تاکید مقام معظم رهبری است و در آیه 22 سوره مبارکه «بقره» بر بندگی خدایی تاکید می شود که طبیعت را آفریده است و جامعه و رفتار اجتماعی ما نیز باید منطبق بر خواست خالق طبیعت و ابعاد مختلف زندگی باشد.

وی بیان کرد: در این آیه همچنین بر نزول باران توسط خدای متعال از آسمان تاکید می شود که این باران به انسان رزق می رساند پس برای خدا نباید شریک قرار داد چون تمام این کارها را خدا می کند و نباید فرمان غیر خدا را بپذیریم.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به نوع نگاه سعدی شیرازی به فرمانبرداری از خدای متعال بیان کرد: «ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کارند تا تو نانی به کف آری و به غفلت نخوری» نیز بر این دلالت می کند که این غافلان، کافران هستند.

آیت الله دژکام افزود: در اروپا نیز پست مدرن ها بر نیاز بشر به معنویت همواره تاکید می کنند زیرا انسانی که فرمان خدا را به هر شکلی نبرده است احساس خوبی نخواهد داشت.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: امام راحل و مقام معظم رهبری همواره بر اجرای حکم و فرمان خدا در جامعه تاکید داشته اند زیرا موجب رعایت انصاف در مقابل نعماتی که خدا به ما داده می شود.

نماینده ولی فقیه در استان اعلام کرد: باید تلاش کنیم جامعه خود را به سمتی ببریم که فرمانبرداری از خدا جلوه ما باشد که ویژگی جامعه امام زمان (عج) و جامعه سالم نیز است.

آیت الله دژکام در خطبه های دوم نماز جمعه شیراز با تسلیت شهادت حضرت زینب (س) گفت: در هفته جاری مناسبت های اجتماعی مهمی همچون روز «امور تربیتی و تربیت اسلامی» در 8 اسفند را داریم و هدف اصلی نظام اسلامی نیز همین تربیت اسلامی است.

امام جمعه شیراز افزود: به مقام صالحین رسیدن، نتیجه تشکیل حکومت های اسلامی است و عدالت اجتماعی که اینهمه مهم است در سایه حکومت اسلامی تحقق می یابد.

وی اضافه کرد: اگر انسان صالح تربیت شود، دنیا را با آرامش می گذارند و آخرتش نیز بهشت خواهد بود و در دولت اسلامی ارزشمند شهید رجائی و شهید با هنر، تربیت اسلامی مورد توجه ویژه قرار داشت.

نماینده ولی فقیه در فارس تصریح کرد: اگر انسان خوب تربیت نشود به هدف اصلی نخواهیم رسید و پیامبر آمده تا انسان خوب و صالح تربیت شود.

وی ادامه داد: تربیت انسان صالح مورد تاکید مقام معظم رهبری است که آموزش و پرورش، روحانیون، والدین، بسیج و ... در این زمینه می توانند نقش موثری ایفا کنند.

آیت الله دژکام با اشاره به 9 اسفند به نام روز ملی «حقوق مصرف کننده» عنوان کرد: مدیران باید حال مردم را درک کنند و گرانی روغن را مانند مردم دیگر احساس کنند.

وی افزود: در توزیع واکسن کرونا در کشور نیز حقوق مصرف کننده در نظر گرفته شد و ابتدا به مدافعان سلامت تزریق شد و توزیع عادلانه در امور مختلف مورد توجه نظام اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در فارس تاکید کرد: روحانیون زبان مردم هستند و با قاطعیت مسائل و مشکلات مردم را دنبال می کنند تا توزیع عادلانه کالاها به انجام برسد و تبعیض انجام نشود.

وی با اشاره به 14 اسفند به عنوان روز تشکیل کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان کرد: تشکیل کمیته امداد امام خمینی (ره)، نمود اجرای عدالت و حمایت از مردم است که در زمینه های مختلف از گذشته تا به امروز تلاش می کند.

پایان پیام/664

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...