امام جمعه بیرجند: امام علی (ع) یک جریان است


امام جمعه بیرجند: امام علی (ع) یک جریان است

بیرجند - ایرنا - نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: امام علی (ع) یک شخص نیست بلکه یک جریان است که جریان حق در برابر باطل و علم در برابر جهل به شمار می‌رود.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند ضمن تبریک سالروز ولادت امام علی (ع) و روز پدر افزود: امام علی علیه السلام جریانی است که باید انتخاب شود.

وی با اشاره به اینکه راه خوب و بد را انسان انتخاب می‌کند گفت: خلقت انسان در این ویژگی نهفته است که هر لحظه باید از بین صدها راه یکی را انتخاب کند و انتخاب بین علی و معاویه به دست خود انسان است لذا ما با حسن انتخاب یا با شر انتخاب خودمان مسئول اوضاع جامعه هستیم.

خطیب جمعه بیرجند با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم در آیه مباهله از حضرت علی (ع) به جان پیامبر تعبیر می‌کند گفت: آن قدر درخصوص فضایل آن حضرت در هر مقطع از تاریخ، بزرگان تاریخ حرف دارند که شخصیت ایشان برای همه شناخته شده است.

وی تاکید کرد: حضرت علی (ع) پیشوای همه ماست و در عمل باید به آن حضرت اقتدا کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی اظهار داشت: انسان اشرف مخلوقات است و همه در خدمت او هستند لذا خداوند انسان را فاعل مختار قرار داده است و زندگی دنیوی و آخروی خود را باید با اراده خود بسازد.

وی گفت: مشکلات جامعه ناشی از تفهیم نشدن اصول دین است و سرنوشت انسان بر عهده خود اوست تا بتواند سرنوشت خود را به خوبی رقم بزند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: اگر انسان بی‌توجهی کند، مقدماتی را فراهم می‌کند که براساس آن مقدمات، جبری وارد جریان ظلم می‌شود و ما گاهی خودمان به دست خودمان وارد یک جبر اجباری می‌شویم.

وی با بیان اینکه باید قبل از ورود به جبر اجباری براساس معیار عقلی و منطقی مسیر خودمان را براساس اختیار انتخاب کنیم گفت: ما وقتی آرمان و مطلوبی داریم باید دنبال علت آن برویم و نمی‌شود دنبال جهل رفت و میوه علم چید؛ ما هر محصولی می‌خواهیم باید دنبال علت خاص آن برویم.

وی ادامه داد: امیدواریم مردم ما همچنان که در این ۴۱ سال گذشته در برابر مشکلات منطقه‌ای و بین‌المللی مقاوت کردند و در ۲۲ بهمن امسال هم با افتخار پای آرمان‌های انقلاب ایستادند همچنان در تمام عرصه‌ها دشمن را مایوس کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: انتظار می‌رود برای به بار نشستن منویات انقلاب، اسلام و امام علی (ع) به صورت کارشناسی شده و با عقل و منطق به دنبال علل برویم که با این اقدام مشکلات از جامعه رخت برمی‌بندد و این کار با توجه به ظرفیت کشور ممکن است و فقط کارهای خام و کارشناسی نشده روزمره ما برای ما مشکل ایجاد می‌کند.

وی عنوان کرد: بسیاری از مشکلاتی که در جامعه داریم و خیلی‌ها گلایه دارند و درست هم هست ولی همین کار را چه کسی کرد؛ خودمان کردیم، انقلاب کردیم خودمان را از شر استعمار ۲۰۰ ساله نجات دادیم ولی انتخاب ما باید معیار داشته باشد.

امام جمعه بیرجند افزود: وقتی بی‌توجهی می‌کنید در انتخابات و انتخابتان با معیار، مشورت و از روی عقل نیست و از روی احساسات انجام می‎شود متاسفانه انجام وظیفه عقلانی و با تقوا رعایت نمی‌شود.

نماز جمعه امروز در بیرجند با حضور استاندار خراسان جنوبی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مصلای المهدی (عج) اقامه شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان