خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌های خراسان رضوی


خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌های خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- امامان جمعه خراسان رضوی عمل به فرامین رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای مجلس خبرگان مبنی بر پرهیز از دوصدایی در مقابل اروپا را مورد تاکید قرار دادند.

تربت‌حیدریه- امام جمعه تربت‌حیدریه با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با اعضای مجلس خبرگان رهبری گفت: ایشان در این دیدار در باره برجام و مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی بر پرهیز از دوصدایی در مقابل اروپا تاکید کردند.

حجت‌الاسلام محمدرضا عصمتی در خطبه‌های نماز جمعه تربت‌حیدریه افزود: معظم له همچنین فرمودند ادبیات اروپایی‌ها و غربی‌ها ادبیات مستکبرانه است و گویا انگار از ما طلبکار هستند و حال آنکه این ما هستیم که از آن ها طلبکاریم زیرا تنها ما بودیم که به تعهدات خود عمل کردیم.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به در پیش بودن هشتم اسفند و آغاز هفته امور تربیتی ادامه داد: در نظام جمهوری اسلامی آموزش و پرورش به منزله ۲ بال برای رسیدن به کمال انسانی و همزمانی علم و عمل برای تعلیم و تربیت کامل می‌باشد.

سبزوار- امام جمعه سبزوار گفت: روی کار آمدن یک دولت جوان، تلاش‌گر، انقلابی و متعهد علاج مشکلات کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مقیسه در خطبه‌های نماز جمعه سبزوار افزود: لازمه رفع مشکلات اقتصادی و فقر در جامعه استقرار عدالت اجتماعی و نظام عادلانه در است.

وی ادامه داد: روی کار آمدن یک دولت جوان و انقلابی که برنامه‌های اجتماعی در راستای محرومیت زدایی داشته باشد و در مسیر عدالت اجتماعی کام بردارد در رفع مشکلات کشور موثر است.

امام جمعه سبزوار با اشاره به در پیش بودن روز احسان و نیکوکاری و سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: در آستانه سال نو خیران و نیکوکاران با اهدای کمک‌ها وهدایای خود به یاری محرومان و نیازمندان بشتابند.

چناران- امام جمعه چناران هم با اشاره به خوی استکباری آمریکا و زیرپا گذاشتن معاهدات و قراردادهای بین‌المللی گفت: حضور آمریکا در معاهدات بین‌المللی منفعت طلبانه است تا زمانی که بتواند از کنوانسیون‌ها یا معاهدات بین‌المللی علیه کشورهای دیگر بویژه کشورهای مستقل استفاده کند درآن حضور دارد و درغیر این صورت از آن خارج می‌شود.

حجت الاسلام مظفر تاجی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر مقابله با ادبیات مستکبرانه آمریکا و اروپا افزود: آمریکا و اروپا باید بدانند زمان ادبیات مستکبرانه و طلبکارانه گذشته است. کسی که بدهکار و مستحق سرزنش و توبیخ است غرب است که به هیچ یک از تعهدات خود در برجام عمل نکرده است.

وی ادامه داد: عمل ما به تعهداتمان بر اساس مبانی قرآنی و دینی است اما اگر طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکرد بر اساس همان آموزه‌های قرآنی ما نیز توافقنامه ‌ها را به دور خواهیم انداخت.

امام جمعه چناران گفت: قوای سه گانه و شورای امنیت ملی و دولت باید مراقب شیطنت‌های فریبکارانه دشمن باشند. مسولان ذیربط باید بدانند، هرگونه مذاکره و اقدام، خارج از قانون مجلس و سیاست‌های کلان نظام ، خیانت به منافع ملی و نابخشودنی است.

گناباد- امام جمعه موقت گناباد نیز افزایش قیمت کالاها را از مشکلات مهم جامعه دانست و برخورد با مقصران گرانی و محتکران را مطالبه مهم مردم از دولتمردان ذکر کرد.

حجت الاسلام محمد علی میری در خطبه های نماز جمعه گناباد افزود: با توجه به ظرفیتهای اقتصادی و مبلغ بسیاری که بانک مرکزی با ارز ۴۲ هزار ریالی برای واردات کالاهای اساس اختصاص داده و با وجود حجم زیاد این کالاها در انبارها که مسوولان ذیربط بر آن اذعان دارند، باز هم شاهد افزایش قیمت اجناس هستیم.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب ادامه داد: مصوبه و اقدام راهبردی مجلس شورای اسلامی در زمینه فعالیتهای هسته ای بسیار به هنگام بود.

امام جمعه موقت گناباد گفت: طبق تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی باید همصدایی در زمینه فناوری هسته ای و برجام بین دولت و مجلس وجود داشته و از هرگونه دوگانگی پرهیز شود.

وی با گرامیداشت سالروز ولادت حضرت علی (ع)، ترویج زندگی علوی را از ضرورتهای جامعه برشمرد و افزود: یاد خدا در همه بخشها و شئون زندگی و جامعه، خدمت به مردم، از خصوصیات مهم شخصیتی آن حضرت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا