اتحادیه اروپا: طالبان با توقف خشونت‌ها جدیت خود را برای پایان جنگ نشان دهد


اتحادیه اروپا: طالبان با توقف خشونت‌ها جدیت خود را برای پایان جنگ نشان دهد

اتحادیه اروپا و دولت افغانستان تاکید کردند که طالبان تنها از طریق توقف فوری خشونت‌ها می‌تواند اراده خویش برای یک توافق سیاسی و پایان جنگ را نشان دهد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، اتحادیه اروپا و دولت افغانستان در بیانیه‌ای مشترک با تاکید بر لزوم برقراری آتش‌بس فوری اظهارداشتند: حفاظت از غیرنظامیان، تاسیسات آموزشی و بهداشتی و همچنین کارمندان خدمات بشردوستانه نباید منتظر نتایج صلح باشد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

بیانیه می‌افزاید: تنها توقف فوری خشونت‌ها می‌تواند سبب اعتماد به جدی بودن اراده طالبان برای توافقات سیاسی وختم جنگ باشد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

اتحادیه اروپا ضمن ابراز نگرانی درباره افزایش خشونت‌ها و قتل‌های هدفمند از دولت افغانستان خواست تا علاوه بر تامین امنیت، درباره قتل‌های هدفمند تحقیقات دقیق انجام داده، عاملان آن را محاکمه نموده و از اقدامات انجام شده به صورت کامل به مردم اطلاع رسانی نماید.

در سومین نشست گروه کاری ویژه اتحادیه اروپا و دولت افغانستان، طرفین همچنین بر اهمیت فراگیر بودن گفت‌وگوهای صلح بخصوص اشتراک نمایندگان زنان، جوانان، اقلیت‌ها، اشخاص دارای معلولیت، مهاجرین و قربانیان جنگ و اطمینان از اینکه روند صلح تحت مالکیت تمام افغانستان پیش برده شود، تاکید کردند.

اتحادیه اروپا و دولت افغانستان همچنین حفظ و تقویت دستاوردهای دو دهه اخیر این کشور را در جریان و پس از مذاکرات صلح حیاتی دانستند.

دولت افغانستان همواره بر توقف درگیری‌ها همزمان با جریان داشتن مذاکرات تاکید نموده اما طالبان تصریح می‌کند که این گروه تنها درصورتی آتش‌بس را می‌پذیرد که اطمینان حاصل کند بدون جنگ نیز به اهداف خویش می‌رسد.

انتهای پیام/.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا