رحیمی جهان آبادی: فضای آشتی، صلح و برادری در سراوان احیا شود


رحیمی جهان آبادی: فضای آشتی، صلح و برادری در سراوان احیا شود

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در خصوص مساله اخیر سراوان لازم است موضوع به صورت دقیق و با نگاه به حمایت مردم بی پناه بررسی و راهکار لازم ارائه شود تا مشکلات در آینده تکرار نشود. همچنین باید از همه افراد آسیب دیده چه مردم و چه نیروهای انتظامی و امنیتی دلجویی شده و و فضای آشتی و صلح و برادری احیا شود.

به گزارش ایسنا، جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده مردم تربت جام، تایباد، باخرز و صالح آباد، نائب رئیس فراکسیون مرزنشینان و عضو فراکسیون اهل سنت مجلس در واکنش به انفاقات اخیر در سراوان یادداشتی در اختیار خبرنگار ایسنا قرار داد که به شرح زیر است:

«به نام خدا

حادثه تلخ اخیر سراوان و کشته و زخمی شدن تعدادی از مردم سوخت بَر و مرزنشین و نیز بروز تنش های اجتماعی و حمله به فرمانداری و اماکن دولتی و سوء استفاده گروه های مسلح تجزیه طلب و حمله به پاسگاه های انتظامی، بدون شک قلب هر ایرانی متعهد و دلسوزی اعم از مسئول یا غیر مسئول را به درد آورده و همه ما از شنیدن این اخبار، نگران شرایط استان مرزی سیستان و بلوچستان و مردم با ایمان آن خطه هستیم
اما لازم است همه ما به چند نکته توجه کنیم:

۱) این حوادث نشان می دهد مسئولان کشوری، استانی و منطقه ای، نیازمند رفتاری دقیق تر و عاقلانه تر در قبال مرزنشینان فقیر هستند. زندگی و معیشت مردم در سختی قرار دارد خصوصا مناطق مرزی که فاقد شرایط مناسب اقتصادی است و زمینه توسعه پایدار و معیشت آبرومندانه در این مناطق متاسفانه برای مردم فراهم نیست و اندک درآمدهای مرزی هم به جیب غیر بومی های مرکز نشین و نهادها و سازمانهای مختلف می رود و مردم بهره اندکی از فرصتهای مرز دارند.

۲)در برخورد با مردم ولو طبق قانون، باید مراعات گردد خشونت خشونت می آورد و نفرت، نفرت می آفریند نمی توان توقع داشت مردم تحقیر شوند، به آنها شلیک شود و کسانی که تنها راه معیشتشان کار در مرز است را از نان خوردن بیندازیم و آنها سکوت کنند.

۳)به حرف و نصیحت علما، دلسوزان و معتمدان که سالهاست فقر و محنت و رنج مردم را فریاد می زنند، گوش دهیم و حاکمیت و تصمیم‌گیران ارشد استانی و کشوری را در حلقه چاپلوسان و کاسه لیسان قرار ندهیم. واقعیت جامعه مرزنشین همانی است که مردم و علمای متعهد و مردمی و نمایندگان منتخب مردم در مجلس، صادقانه و شجاعانه می گویند، وضع مردم خوب نیست، احساس فقر و فراموش شدن دارند، زندگی شان به سختی می گذرد، هر راه درآمدی پیدا می کنند یا هزار مانع ایجاد می شود یا با خودخواهی و کج فهمی برخی تصمیم گیران محلی روبرو می شوند. باید مردم را دید و به خواسته های آنها توجه نمود و حداقل زندگی شرافتمندانه را برای آنها فراهم آورد.

۴)در خصوص مساله اخیر سراوان لازم است دقیق و با نگاه به حمایت مردم بی پناه مساله بررسی و راهکار لازم ارائه گردد تا مشکلات در آینده تکرار نشود از همه افراد آسیب دیده چه مردم چه نیروهای انتظامی و امنیتی دلجویی گردد و فضای آشتی و صلح و برادری احیا گردد.
هرگونه تداوم خشونت و فشار، پاسخ عکس خواهد داد و در دراز مدت منطقه را ناامن تر و کینه ها را بیشتر و چالش های امنیتی را شدیدتر خواهد نمود.

۵)از تحلیل گران اندامواره و فرصت طلبان و کاسه لیسان بیچاره هم درخواست داریم از محکوم نمودن مردم و نمک ریختن بر زخم آنها جدا خودداری کنند مردم به اندازه کافی عصبی، پریشان، افسرده و بی پناه و در فقر و بیچارگی گرفتار هستند و آنچه بصورت خشم و فروپاشی اجتماعی رخ می دهد آخرین حربه مردم برای فریاد بدبختی هاست، پس بجای محکوم‌نمودن های فرمایشی، پای درد دل شهروندان، نمایندگان مردم و علمای متعهد دلسوز بنشینند و راهکار بهبود شرایط اقتصادی و اجتماعی و سیاسی را جستجو کنند این تنها راه حفظ این کشور و امنیت پایدار در ایران است نه نادیده گرفتن‌ مطالبات و وصل نمودن مردم به بیگانگان.

امیدوارم خداوند متعال به همه ما توان درک واقعیتهای جامعه را عنایت و قدرت رسیدگی به مشکلات مردم و کشور را مرحمت کند و آرامش و امنیت و توسعه پایدار را در ایران عزیز برقرار بدارد.

برای روح همه درگذشتگان سوخت بَر و مرزنشین و فقیر و نیروهای متعهد انتظامی و امنیتی، رحمت واسعه الهی را مسالت دارم و مردم عزیز را به خویشتن داری و دنبال نمودن قانونی مطالبات دعوت می نمایم.»

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا