ساختار تنظیم بازار نیازمند اصلاح است


ساختار  تنظیم بازار  نیازمند اصلاح است

امام جمعه کامفیروز با هشدار نسبت به اینکه تورم سفره مردم را هر روز خالی‌تر می‌کند، مدیریت وضعیت کنونی را نیازمند اصلاح ساختار روش‌های تنظیم بازار دانست.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه ۸ اسفند کامفیروز ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن وفات ام‌المصائب حضرت زینب کبری سلام الله علیها، به تورم افسار گسیخته‌ی بازار اشاره و اضافه کرد که طی سال‌های اخیر افسار تورم رها شده و اکنون چند قلم خوراکی ساده باقیمانده در سفره مردم را نشانه گرفته است.

او گفت: تورمی که چند سال است افسارش رها شده و به هر سو که بخواهد می‌تازد، اکنون مواد غذایی را نشانه رفته و تورم نقطه به نقطه در بهمن ماه به ۵۰ درصد رسیده است. جز چند قلم خوراکی ساده چه چیزی بر سر سفره های مردم باقی مانده که گرانی آن را هم می‌خواهد از سفره مردم سلب کند؟!

خطیب جمعه کامفیروز گفت: نبود هماهنگی بین وزراتخانه‌های صمت و جهادکشاورزی و از بین رفتن اعتماد مردم به متولیان تنظیم بازار، عللی است که باعث تشدید این تورم شده است.

او گفت: این بی‌اعتمادی به حدیست که کوچک‌ترین خبرها از گرانی و کمبود هر کالایی، موجب هجوم مردم برای خرید آن به‌منظور ذخیره‌سازی می‌شود که خود بر کمبود بیشتر آن کالا مؤثر است.

امام جمعه کامفیروز گفت: اکنون باید فراتر از وعده‌های کلی و اقدامات مقطعی قبلی به فکر اصلاح ساختار تنظیم بازار بود. در چنین شرایطی باید یک سازوکار نظارتی هوشمند و قوی برای اطمینان از رساندن کالا با نرخ ترجیحی از مبدأ به دست مصرف‌کننده طراحی شود وگرنه در چنین بازاری که با بی‌اعتمادی مصرف‌کننده به متولیان آن مدیریت می‌شود، تنظیم بازار کاری سخت و بس دشوار خواهد بود.

او ادامه داد: توقع و انتظار همگانی از دستگاه‌های ذیربط اینست که در شرایط کرونایی موجود که بازارچه‌های فروش بهاره و نمایشگاه‌های بهاره تعطیل شده است، برای دسترسی آسان‌تر و خرید ارزان‌تر کالاهای مورد نیاز در این روزهای پایان سال تدابیر بهتری را بیندیشند و عمل و اقدام کنند.

امام جمعه کامفیروز همچنین راجع به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، گفت: کمتر از ۴ ماه تا انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده، اگر خواهانِ تغییر و بهبود اوضاع کشور هستیم و اگر در پی اصلاح امور نابسامان اقصادی کشور می‌گردیم باید از هم اکنون مهیای انتخابات ۱۴۰۰ ریاست جمهوری باشیم تا با برگزیدن فردی توانمند و شایسته، کشور را از وضعیت کنونی نجات دهیم.

تقی‌زاده گفت: هر انتخاباتی برای ملت ما و فضای عمومی کشور مثل نسیمی است که فضا را تغییر می‌دهد و معطر می کند، هوای تازه ای در فضای کشور به وجود می آورد، امیدهای تازه ای در دلها برمی‌انگیزد.

امام جمعه کامفیروز گفت: صحنه انتخابات به خصوص انتخابات ریاست جمهوری یکی از جدی ترین و پرشور ترین و پرجاذبه ترین صحنه های مشارکت عمومی مردم است. مراقب باشید تا با انتخاب اصلح، از آینده‌ی خود و کشور صیانت کنید.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی