شهرداری‌ها بدون درآمد پایدار، تعطیل خواهند شد


شهرداری‌ها بدون درآمد پایدار، تعطیل خواهند شد

کرمانشاه- ایرنا- نایب ‌رییس شورای اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به کاهش شدید درآمد شهرداری‌ها در نتیجه شیوع ویروس کرونا، گفت: اگر منابع ثابت و پایداری برای شهرداری تعریف نشود، در آینده باید منتظر تعطیلی شهرداری‌ها باشیم.

به ‌گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمهدی طالقانی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه هشتم اسفند ماه شهر کرمانشاه افزود: درآمد شهرداری‌ها به‌عنوان یک نهاد غیردولتی تنها از عوارض محلی دریافتی از شهروندان است که باتوجه به شیوع ویروس کرونا در یک‌ سال اخیر و کاهش چشمگیر ساخت و سازها در سطح شهرها، درآمد شهرداری‌ها هم به‌شدت کاهش پیدا کرده است.

او کمبود قیر و نبود منابع ثابت و پایدار را از مشکلات ریشه‌ای شهرداری‌های استان برشمرد و گفت: اگر منابع ثابت و پایداری برای شهرداری ها تعریف نشود و بخش خصوصی در زمینه عمران و ساخت‌وسازهای شهری ورود نکند، در آینده باید منتظر تعطیلی شهرداری‌ها باشیم.

طالقانی در عین حال گفت: با وجود همه این مشکلات، شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان تمام توان خود را برای ارایه خدمت و جلب رضایت مردم به کار بسته‌اند که نمونه آن پروژه‌های بزرگ شهرداری کرمانشاه از جمله تقاطع چند سطحی میدان امام‌خمینی (ره) است.

طالقانی از همکاری همه مسوولان استان با مجموعه شوراها و شهرداری‌های استان تشکر و اظهارداشت: تلاش‌ها و خدمات مهندس بازوند، استاندار کرمانشاه به‌ویژه در حوزه جذب سرمایه‌گذاری نفت و گاز یک اقدام ارزشمند و گام بزرگ است.

طالقانی با اشاره به برگزاری جلسات ماهانه شورای اسلامی استان کرمانشاه گفت: با توجه به اولویت‌های کاری و مشکلات شهرستان‌ها از مدیران کل و روسای دستگاه‌های اجرایی در جلسات دعوت می‌شوند و مسایل و مشکلات مردم مورد بررسی و پیگیری قرار می‌گیرد.

طالقانی همچنین از همه مدیران و مسوولان استان خواست که شوراها را به‌عنوان بازوهای توانمند خود در حل مشکلات بدانند و از این نهاد مشورتی در تصمیم‌گیری‌ها و مهار معضل‌های موجود به شایستگی استفاده کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل