یک‌صدایی اولویت امروز همه مسئولان باشد


یک‌صدایی اولویت امروز همه مسئولان باشد

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان تاکید کرد: امروز شنیده شدن یک صدا از کشور باید رویکرد و اولویت اصلی مسئولان باشد.

آیت‌الله علی خاتمی ظهر امروز (۸ اسفندماه) در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان با اشاره به قرار گرفتن در ماه رجب و برکات و فیوضات این ماه عزیز و تبریک به مناسبت ولادت باسعات امیرالمومنین علی (ع)، گفت: باید تلاش کنیم از فیوضات و فرصت‌های ارزشمندی که در این ماه عزیز در اختیار مومنان قرار داده شده است، استفاده کرده و به عبادت و روزه گرفتن همت گماریم.

وی با یادآوری اینکه ولادت باسعات امیرمومنان علی (ع) را پشت سر گذاشتیم و بی‌تردید این روز می‌تواند یکی از روزهای ارزشمند و بابرکت برای همه مسلمانان باشد، افزود: اگر به روایاتی که در اهل شیعه و تسنن وجود دارد، سر بزنیم، خواهیم دید که بر ثواب بالای بازگویی فضایل امام اول شیعیان تاکید فراوان شده است.

خطیب نمازجمعه زنجان در ادامه با یادآوری اینکه در آستانه رحلت حضرت زینب (س) که قهرمان بلامنازع دشت نینوا بودند، قرار داریم، تصریح کرد: اقدامی که آن حضرت در واقعه کربلا و بعد از آن انجام دادند، سراسر درس بود و یکی از مهم‌ترین درس‌هایی که حضرت زینب (س) با ما آموخت، پشتیبان ولایت و امامت بودن و نیز شناخت دوست و دشمن بود.

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر اینکه بی‌تردید اگر روشنگری‌های حضرت زینب کبری (س) در دشت کربلا نبود، امروز هیچ‌گاه از این واقعه به معنای واقعی خود یاد نمی‌شد، ادامه داد: دشمن بعد از این واقعه تلاش داشت تا واقعه کربلا را وارونه جلوه کند، این در حالی است که روشنگری‌های حضرت زینب (س) این توطئه دشمنان را خنثی کرد و ما امروز ثمره این روشنگری را به عینه در جامعه می‌بینیم.

وی با اشاره به اینکه ایام مختلفی در تقویم وجود دارد که تناسب این ایام باید حرکت کرد که یکی از این روزهای مهم، بحث دهه نیکوکاری و لزوم کمک به نیازمندان و محرومان است، اظهار کرد: با توجه به شرایطی که امروز با آن مواجه هستیم، کمک به محرومان و نیازمندان یک از اقدامات ارزشمندی که همه ما باید نسبت به آن به عنوان یک کار انسانی توجه کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان در ادامه با اشاره به فرمایشان رهبر فرزانه انقلاب در خصوص اختلاف‌نظر دولت و مجلس در خصوص موضوع هسته‌ای ایران و مذاکراتی که باید در این زمینه انجام شود، بیان کرد: آنچه که امروز بیش از هر زمان دیگری حائز اهمیت است، بحث شنیده شدن یک صدا، از کشور است که مسئولان باید این موضوع مهم را در اولویت خود قرار دهند.

امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه بر همه ما مسلم و واضح است که طرف‌های ما در زمینه مسائل هسته چه اروپا و چه آمریکا به تعهدات خود عمل نکرند، خاطرنشان کرد: نباید فراموش کنیم که این بدعهدی سابقه طولانی داشته و تنها راه ایستادگی در برابر چنین ادعاهایی، داشتن وحدت، انسجام و اتحاد است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت