43 روستای استان سمنان تا پایان دولت دارای دهیار می‌شود


43 روستای استان سمنان تا پایان دولت دارای دهیار می‌شود

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: 43 روستای با جمعیت 20 خانوار دارای شورای اسلامی استان که فاقد دهیار هستند تا پایان دولت دارای دهیاری می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان مهدی صمیمیان با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید برای ۸۴ روستای استان سمنان مجوز تاسیس دهیاری صادر شده است، ابراز داشت: اکنون٢٥٥ روستای استان دهیاری دارد.

وی ادامه داد: برخورداری روستا از دهیار نقشی مهم در عمران، آبادانی و توسعه آن دارد و همچنین تخصیص اعتبارات به روستاها نیز به وجود دهیار بستگی دارد.

وی بیان کرد: رونق و توسعه روستاها یکی از اولویت‌های دولت تدبیر و امید بوده و برخورداری روستاها از دهیار کمک کننده در تحقق رویکرد دولت در روستاها است.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان خاطر نشان کرد: میزان دانش و سواد دهیاران نقشی مهم در ابتکار عمل و اتخاذ تصمیم‌های خلاقانه برای توسعه روستاها دارد و استان سمنان از لحاظ سواد دهیاران نیز در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

وی یادآور شد: ۹ درصد دهیاران استان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد، ۳۷ درصد دهیاران دارای مدرک تحصیلی کارشناسی، ۱۵ درصد دارای مدرک تحصیلی کاردانی، پنج درصد دارای تحصیلات حوزوی و ۳۸.۵ درصد دارای دیپلم هستند.

وی تصریح کرد: توانمندسازی دهیاران نقشی مهم در تحقق راهبرد جهش تولید و توسعه و رونق روستاها دارد و استان سمنان در این زمینه پیشرو است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان تصریح کرد: دهیاران، سفیران سلامت، فرهنگ و آبادانی هستند و باید با جدیت و رفتار مسوولانه برای تحول و جهش تولید در روستاها تلاش کنند.

بر اساس سرشماری نفوس ومسکن سال ۱۳۹۵ کشور ، از کل جمعیت بیش از ۷۰۲ هزار نفری استان سمنان ۴۵ هزار و ۸۱۶ خانوار روستایی با جمعیت ۱۴۱ هزار و ۸۵۸ نفر در ۵۴۹ روستا و آبادی استان زندگی می کنند و ۹۰ درصد جمعیت روستایی استان تحت پوشش شوراهای اسلامی روستایی و ۸۸ درصد تحت پوشش دهیاری‌ها قراردارند.

استان سمنان دارای ٣٠٦ روستای برخوردار از شورای اسلامی است و ٢٥٥ روستای استان هم دهیاری دارد.

46

کد خبر 1490225

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان