تلف شدن 15 هزار و 900 پرنده مهاجر در تالاب میانکاله


تلف شدن 15 هزار و 900 پرنده مهاجر در تالاب میانکاله

مدیر کل دفتر حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست از تلف شدن 15 هزار و 900 قطعه پرنده مهاجر در تالاب میانکاله خبر داد.

تلف شدن 15 هزار و 900 پرنده مهاجر در تالاب میانکالهآقای شهاب الدین منتظمی در گفتگوی تلفنی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ گفت: تا شب گذشته ۱۵ هزار و ۹۰۰ قطعه پرنده مهاجر در تالاب میانکاله تلف شدند که طبق آزمایش‌های سازمان دامپزشکی علت کشته شدن آنان بحث بوتولیسم است.
وی افزود: بوتولیسم یک عارضه اکوسیستمی است و ما در این رابطه با چندین معضل از جمله کاهش سطح آب، رسوبات سرازیر شده به سمت تالاب که بر اثر سیلاب سال‌های گذشته انجام شده و افزایش بار آلی تالاب میانکاله که باعث ایجاد بوتولیسم شده است، مواجهیم.
مدیرکل دفتر حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: اتفاق‌های تالاب میانکاله برای یک سال و دو سال نیست بلکه طی ۱۰ تا ۱۵ سال است که اکوسیستم میانکاله مورد تغییر و دستخوش قرار گرفته و برای جلوگیری از تلف شدن پرندگان برای سال‌های آینده باید تالاب میانکاله احیا و حقابه آن تأمین شود.
مدیرکل دفتر حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست در پاسخ به این که آیا درنای سیبری بازگشته است؛ خاطر نشان کرد: امید درنای سیبری که آبان ماه به تالاب میانکاله در شمال کشور بعد از پیمودن مسافت طولانی از سیبری می‌آید با تمام شدن فصل سرد سال در روز‌های پایانی بهمن ماه طبق اعلام محیط زیست مازندران امید به سیبری بازگشته است و سال آینده دوباره به کشورمان بازمی گردد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر