سعادت بندگان در اطاعت از فرمایش خداوند رحمان است


سعادت بندگان در اطاعت از فرمایش خداوند رحمان است

رکنا : حجت الاسلام والمسلمین حسن جعفریان امام جمعه هشترود سعادت بندگان را اطاعت از فرمایش خداوند رحمان دانست.

به گزارش رکنا، وی در ادامه به وفات خانم زینب (س) اشاره کرد وگفت:: ارزش و عظمت زینب کبری (س) فقط به دلیل صبر و بردباری در ماجرای کربلا نبود .ارزش ایشان به خاطر موضع و حرکت عظیم انسانی و اسلامی او بر اساس تکلیف الهی بود

وی ادامه داد:حضرت زینب (س)کسی بود که تمام برادران واقوام وخویشان خود را در راه دین خدا فدا کردوفکر وذکرش رضایت پروردگار متعال بود ووقتی ابن زیاد لعنتی از خانم می پرسد ۰(زینب کربلا را چگونه دیدی)خانم زینب کبری (س)جواب می دهد (من در کربلا هرچه دیدم تمام زیبایی بود)

امام جمعه هشترود تاکید کرد:شخصیت حضرت زینب علیها السلام با واژه صبر و استقامت در برابر مصائب و سختیها قرین است به حدی که او را «ام المصائب» و «ام العزائم» نامیده اند. تاریخ هرگز زنی به صبوری زینب (س) ندیده است، هرجا که نامی از زینب می‌برند، واژه صبر به ذهن می آید، او تجسم صبر خدایی است، صبر و پایداری او در برابر تمام مصائب زندگی در مدینه، در کربلا، از کربلا تا کوفه و از کوفه تا شام بر کسی پوشیده نیست. صبر زینب برگرفته از نگرش زیبای اوست آنجا که می گوید: «ما رأیتُ إلّا جمیلًا» من چیزی جز زیبایی ندیدم.

امام جمعه هشترود در خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهرستان به تربیت اسلامی ودینی اشاره کرد وگفت:ز نظر دین اسلام، آداب و دستورات تربیتى و اخلاقى وجود دارد که از بدو تولد فرزند باید رعایت گردد و به آنها عمل گردد و عمل به این سنن اخلاقی‌ای، زمینه تربیت سالم را در فرزند مطلوب‌تر می‌سازد که آثار چنین آداب اخلاقى هم به جنبه‌هاى مادى و جسمى مربوط می‌شود و هم از سویى باعث بارورى و تقویت جنبه روانى افراد می‌شود.

جعفریان با انتقاد از گرانی کالاهای اساسی نیز گفت:مسئولان باید تلاش کنند تا مردم با مشکلات گرانی دست وپنجه نرم نکنند

وی از مسئولان خواست :به فکر بازار خرید عید نوروز مردم باشندوبا ارزان کردن کالای اساسی شادی را به خانواده ها به ارمغان بیاورند وحتما مسئولان تورم را کنترل کنند ونگذارند که مردم بیشتر ازاین دچار رنج وعذاب بشوند.

حجت الاسلام والمسلمین جعفریان از اصناف خواست که با مردم مدارا کنند ومردم را راضی از مغازه خود راهی کنند تا خداوند نیز از این کار راضی باشدودر فروش اجناس به فکر سود بیشتر نباشند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید