یک بوئینگ دیگر به دلیل نقص فنی مجبور به فرود اضطراری در مسکو شد


یک بوئینگ دیگر به دلیل نقص فنی مجبور به فرود اضطراری در مسکو شد

چند روز پس از آن که موتور یک هواپیمای مسافربری بوئینگ 777 بر فراز شهر دنور آمریکا منفجر شد این بار هواپیمای باربری مشابه که متعلق به خطوط هوایی روسیه بود به دلیل مشکل موتور مجبور به فرود اضطراری در مسکو شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، چند روز پس از آن که موتور یک هواپیمای مسافربری بوئینگ 777 بر فراز شهر دنور آمریکا منفجر شد و قطعات آن روی یک منطقه مسکونی سقوط کرد، این بار هواپیمای باربری مشابه که متعلق به خطوط هوایی روسیه بود در ساعت 4:44 صبح روز پنجشنبه به وقت محلی به دلیل مشکل موتور مجبور به فرود اضطراری در مسکو شد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

طبق گفته یکی از کارمندان فرودگاه بین المللی شرمتایوو که خواست نامش فاش نشود، این پرواز خطوط هوایی Rossiya Air در حال جابجایی بار از هنگ کنگ به مادرید بود.

به گزارش اینترفکس، خدمه هواپیما پس از از کار افتادن یکی از کانال های کنترل موتور چپ درخواست فرود اضطراری کردند. هیچ مصدومیتی گزارش نشده است. نوع موتور نیز اعلام نشده است.

بر اساس این گزارش، حادثه روز شنبه گذشته در دنور در ایالت کلرادو درپی مشکل موتور هواپیمای بودئینگ که از نوع PW4077 و ساخت شرکت پرات و ویتنی بود، صورت گرفت.

بررسی اولیه قطعات این موتور نشان داد که ترک خورده است که به تدریج با گذشت زمان ترک ها افزایش یافته و باعث خرابی شده است. این حادثه منجر به زمین گیر شدن تمام بوئینگ های 777 در سراسر جهان که از این موتور استفاده می کنند، شد.

پرواز 328 خطوط هوایی یونایتد پس از آنکه موتور سمت راست آن از کار افتاد و در شعله های آتش شعله ور شد، به سرعت ارتفاع خود را از دست داد و قطعات عظیمی از محفظه موتور و قطعات فایبرگلاس آن به مناطق شمالی کلرادو سقوط کرد.

مقامات اعلام کردند که از میان 231 مسافر و 10 خدمه این هواپیما یا محوطه ای که قطعات آنجا سقوط کرده، هیچ مصدومی گزارش نشده است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟