از حق شرعی و قانونی خود در زمینه هسته ای کوتاه نمی‌آییم


از حق شرعی و قانونی خود در زمینه هسته ای کوتاه نمی‌آییم

خطیب نماز جمعه قم گفت: در اسلام جنگی که منجر به نابودی گیاهان، جانداران و انسان های بی‌گناه شود حرام شرعی است و استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای برای برطرف کردن نیازهای کشور حق شرعی و قانونی است که از این حق کوتاه نمی آییم.

آیت الله سعیدی امروز در خطبه اول نماز جمعه این هفته قم که در مصلی قم برگزار شد، در رابطه با جریان شناسی عهد پیامبر با توجه به تفسیر آیه ۳۱ سوره توبه عنوان کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید: یهود و نصارا پسر مریم و رهبانان را پروردگار خود گرفتند و شکی نیست که آنها در مقابل رهبانان و علمای خود سجده نمی کردند؛ اما چون بدون قید و شرط از دستورات آن ها حتی احکامی که بر خلاف دستور خدا هم بود اطاعت می کردند و خداوند این اطاعت کورکورانه را به عبادت تعبیر کرده است.

وی بابیان اینکه دوستی و اطاعت کردن از حزب، گروه و...باید حد و مرزی داشته باشد و این حد احکام خدا است، اظهار کرد: رهبانان یهود و نصارا مسئولیت خود را که تبلیغ و کمک به پیامبران بود به تحریف حقایق دینی در جهت دنیا طلبی و منافع شخصی تغییر دادند.

وی افزود: عبرت این داستان برای جامعه امروز این است که مسئولیت مقدس و بزرگ علما دین تببین حقایق اسلام ناب، آموزه های مکتب اهل بیت و پرهیز از تحریف وکتمان حقایق است که این مسئولیت از مسیر اجتهاد و جامعیت عملی می‌شود و افرادی که این صلاحیت را ندارند نباید با استفاده از تریبون عمومی برای منافع شخصی با استناد ناقص به آیات و روایت دست به تحریف قرآن بزنند.

خطیب این هفته نماز جمعه قم ادامه داد: خداوند در سوره انفال می فرماید هرگاه به آشکار شدن نشانه های خیانت گروهی یقین داشتید به صورت عادلانه پیمان آنها را نقض کنید و خدا در این سوره فرمان میدهد در برابر دشمنان هرچه در توان دارید آماده کنید.

وی بیان کرد: در مسئله برجام نوبت جمهوری اسلامی است که آمریکا وهم پیمانانش را راستی آزمایی کند و هرگونه مهلت دادن به آنها برخلاف دستور قرآن است.

آیت الله سعیدی در خطبه دوم نماز جمعه عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنان خود بر لزوم کشاندن مفاهیم ارزشی و معرفتی اسلام به عرصه عمل تاکید کردند؛ زیرا بدون عملیاتی کردن آن ها کشور از تحقق هدف اصلی جمهوری اسلامی که حیات طیبه است، دور می شود.

وی با اشاره به اینکه اقامه دین به معنای عملیاتی کردن آموزه های دین در ابعاد گوناگون زندگی، وظیفه ای همگانی برای دولت وملت است، بیان کرد: مسئولیت علما و اندیشمندان حوزوی برای تبیین مفاهیم قرآنی به فرهنگ و رفتار عمومی، سیاسی، اجتماعی و...بسیارسنگین است.

خطیب این هفته نماز جمعه قم افزود: جامعه امروز با مفاهیم جهاد، توکل، مقاومت دربرابر زورگویان و...آشنایی دارد و باید متناسب با گام دوم انقلاب، نرم افزار حکومت اسلامی توسط اندیشمندان با استناد به محکم به آیات، روایات، سیره پیامبرو ائمه به روز شود.

وی بابیان اینکه تاکید بر ممنوعیت سلاح هسته ای براساس تعابیر اسلامی و لزوم غنی سازی براساس نیازهای کشور از دیگر بیانات رهبرمعظم انقلاب بود، اظهارکرد: در اسلام جنگی که منجر به نابودی گیاهان، جانداران و انسان های بی‌گناه شود حرام شرعی است و استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای برای برطرف کردن نیازهای کشور حق شرعی و قانونی است که از این حق کوتاه نمی آییم.

آیت الله سعیدی با تاکید بر اینکه هرگز به دشمنان کینه توز و پیمان شکن باج نمی دهیم، بیان کرد: با تکیه بر توان و ظرفیت ایران اسلامی هرگز از مطالبات به حق ملت ایران برای رشد و پیشرفت در همه عرصه ها عقب نشینی نخواهیم کرد و با اتکا به خداوند، عنایات امام زمان(عج)، رهبری آیت الله خامنه ای و دانش دانشمندان و مدیران از این مرحله سخت به سلامت عبور کرده و دشمنان را ذلیلانه مجبور به عقب نشینی می کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس