دشمنان به دنبال دامن‌زدن به ناآرامی‌های سیستان و بلوچستان هستند


دشمنان به دنبال دامن‌زدن به ناآرامی‌های سیستان و بلوچستان هستند

کرمانشاه- ایرنا- امام جمعه پاوه گفت: روحانیون و معتمدین سیستان و بلوچستان باید ورود کنند تا فتنه روی داده در این استان بیشتر ادامه پیدا نکند چرا که دشمنان به دنبال دامن‌زدن به این ناآرامی‌ها هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا ملاقادر قادری در خطبه های نماز جمعه این هفته پاوه با اشاره به ناآرامی‌های اخیر در مناطقی از استان سیستان و بلوچستان افزود: ریختن خون مسلمان بدون دلیل شرعی جایز نیست و نزد همگان محکوم است.
وی تصریح کرد: تعدادی از سوخت بران که برای تامین معیشت زندگی تلاش کرده اند و تعدادی از نیروهای حافظ مرز در چند روز گذشته جان خود را از دست داده اند و به دنبال این اتفاقات پرچم جمهوری اسلامی ایران نیز توسط عده ای افراد در مراکز نظامی و دولتی پایین کشیده شد که تمامی این اقدامات محکوم است.
عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور با بیان اینکه با این‌گونه رفتارها و اقدامات مشکلی برطرف نخواهد شد، ادامه داد: پرچم کشور ما نماد عزت و باور ملی این مردم است و اهانت به آن را اهانت به همه ملت ایران دانسته و آن را به شدت محکوم می کنیم.
ماموستا قادری اضافه کرد: سیستان و بلوچستان چاه نفت و پالایشگاه ندارد که این میزان سوخت برای قاچاق در این استان وجود دارد و باید تاجران سوختی که سوخت را در اختیار این سوخت بران قرار می دهند شناسایی شوند.
وی با تاکید بر اینکه مسوولان کشوری باید به دنبال ریشه یابی این مسئله باشند که تاجران چگونه و از کجا سوخت را به صورت گسترده وارد این استان می کنند، اظهار داشت: مناطق مرزی فاقد زیرساخت های اقتصادی هستند و مسوولین باید به فکر مرزنشینان و به ویژه اشتغال جوانان این مناطق باشند.
خطیب جمعه پاوه در بخشی دیگری از خطبه های نماز اظهار داشت: امروز ماهواره، تلویزیون و تلفت همراه یار صمیمی جوانان و نوجوانان شده و نقش والدین در تربیت فرزندان کمرنگ تر گشته که ضرورت دارد والدین نقش خود را به خوبی ایفا کنند.
ماموستا قادری افزود: همزمان با تغییرات جامعه، روش تربیت و رفتار با فرزندان نیز تغییر یابد و باید والدین زمانه شناس باشند.
وی خاطرنشان کرد: محبت به پیامبر اسلام (ص) و اهل بیتش و تلاوت قرآن سه خصلتی است که بر اساس فرموده های پیامبر گرامی اسلام (ص)، باید در تربیت فرزندان مدنظر داشته باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صبح بخیر دلبرانه با انواع متن های عاشقانه و خاص