بودجه شهرداری سقز با اعتبار یک هزار و 222 میلیارد ریال تصویب شد


بودجه شهرداری سقز با اعتبار یک هزار و 222 میلیارد ریال تصویب شد

سنندج - ایرنا - شهردار سقز گفت: بودجه سال 1400 شهرداری بعد از اصلاح لایحه با 69 درصد افزایش نسبت به سال جاری با اعتبار یک هزار و 222 میلیارد ریال توسط اعضای شورای اسلامی شهر سقز تصویب شد.

رشید میرحسامی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: باتوجه به مطالعات و جزییات بودجه شهرداری سقز و پس از بحث و بررسی جزئیات و سرفصل‌های مختلف توسط اعضای شورای اسلامی شهر، بودجه این نهاد خدمات رسان با ۶۰۰ میلیارد ریال در بخش جاری و ۶۲۰ میلیارد ریال عمرانی تصویب شد.

وی اضافه کرد: علاوه بر افزایش قابل ملاحظه رقم بودجه‌ای مصوب در سال آتی، بودجه حوزه عمرانی نیز نسبت به سال های قبل در راستای خدمت رسانی شایسته به شهروندان سقزی افزایش خاصی داشته است.

میرحسامی با اشاره به ضرورت خدمت رسانی شایسته به همشهریان در حوزه های مختلف شهری، افزود: از رقم بودجه پیشنهادی سال آتی، ۵۰ درصد عمرانی و ۵۰ درصد آن جاری است که تلاش بر این بوده سهم بیشتری نسبت به سال های گذشته به حوزه عمرانی اختصاص پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه قبل از حضور وی در این سمت، رقم بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۰ با ۷۷۵ میلیارد ریال تقدیم شورای اسلامی شهر شده بود، گفت: با لحاظ نمودن و تغییر برخی از آیتم‌ها و اصلاح آن، افزایش ۶۹ درصدی در بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل انجام شده است.

شهردار سقز گفت: این بودجه تصویب شده بدین معناست که شهرداری باید در شرایط نابسامان اقتصادی درآمدزایی مضاعفی داشته باشد تا بتواند رقم بودجه پیشنهادی را محقق و برنامه های کاری مدنظر را پیش ببرد.

وی یادآور شد: امید است بتوانیم با همکاری و هم افزایی هر چه بیشتر مجموعه شهرداری با شورای اسلامی شهر، جهت تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه سال ۱۴۰۰ حرکت و در این مدت خدمات شایسته و در خور شانی به مردم شریف سقز ارایه کنیم.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان