ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، جهانی شده است


ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، جهانی شده است

زنجان - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: ورزش های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی به عنوان یک ورزش ملی به صورت جهانی درآمده و از وجود فدراسیون جهانی بهره مند شده است.

علی خلیلی، روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: به منظور توسعه و صدور هرچه بیشتر این رشته ورزشی اصیل و ملی باید از این فرصت و ظرفیت (فدراسیون جهانی) استفاده بهتر و مطلوب تری را کرد تا در کشورهای بیشتری رسوخ پیدا کند.

وی اظهار داشت: این رشته ورزشی، ریشه در آئین، مذهب و اعتقادات ما ایرانیان دارد و در کل یک ورزش اخلاقی است و تاکنون نیز بزرگان و پهلوانان صاحب نامی از گود زورخانه ها بیرون آمده اند که این موجب سربلندی، فخر و غرور است.

خلیلی، تصریح کرد: انتظار می رود فعالان در ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی که از آن به عنوان ورزش باستانی نیز یاد می شود با رعایت اخلاق و داشتن منش پهلوانی، بتوانند الگویی خوب و مناسب برای ورزشکاران سایر رشته های ورزشی باشند.

وی با تاکید براینکه رفتارهای فعالان در این عرصه ورزشی پرطرفدار و اصیل، باید به صورت کاملا سنجیده و حساب شده باشد و غیر از این نیز انتظار نیست، افزود: زنجان نیز در این رشته ورزشی از وجود بزرگان صاحب نام و عنوان داری در گذشته و حال برخوردار بوده و است که باید از تجارب ارزشمندشان بهره بیشتری گرفت.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: برای توسعه و شکوفایی این رشته ورزشی زنجان باید کار و تلاش بیشتری شود و در این راستا این اداره کل در حد وسع و توان خود مساعدت و کمک خواهد کرد تا نواقصات ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی در شهرستان های این استان برطرف شود.

خلیلی یادآور شد: زنجان از وجود ۹ باب زورخانه برخوردار است که سه باب از آنها (حیدریان، ذوالفقار و شریعت) در شهرستان زنجان و سه باب در ابهر (شهرهای ابهر، هیدج و صائین قلعه) و یک باب نیز در شهرستان خدابنده قرار دارند و هر یک از شهرستان‌های خرمدره و سلطانیه نیز از وجود یک باشگاه بهره مند هستند.

وی تصریح کرد: امروز ساخت یک زورخانه دیگر نیز در شهر زنجان بیشتر احساس می شود که با توجه به قول وزیر ورزش و جوانان، که در صورت ایجاد بسترهای لازم، عملیات اجرایی آن در سال آینده آغاز خواهد شد که به حتم می توان از وجود آن در برگزاری مسابقات بهره گرفت.

مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان، خطاب به محمود میرزایی (رییس هیات) گفت: اعضا مجمع بار دیگر با رای خود به جنابعالی، اعتماد کردند که این بطور قطع و یقین، مسوؤلیت شما در این رشته ورزشی را سنیگن تر از قبل می کند که امید می رود تلاش بیشتری را در پیشبرد اهداف و برنامه های هیات از خود نشان دهید تا شرمنده رای های اخذ شده نباشیم.

به گزارش ایرنا، در مجمع انتخابات رییس هیات ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی استان زنجان که امروز /دوشنبه ۴ اسفند ماه/ برگزار شد محمود میرزایی با کسب ۱۶ رای از ۱۶ ریخته شده به صندوق به مدت چهار سال دیگر، سکان هدایت این رشته ورزشی زنجان را به دست گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه