محمدحسین حجاریان «نخستین وکیل دادگستری در لرستان»، تجلیل شد


محمدحسین حجاریان «نخستین وکیل دادگستری در لرستان»، تجلیل شد

در مراسم گرامیداشت مقام وکیل مدافع و شصت و هشتمین سالروز استقلال کانون وکلا، سالن آمفی‌تئاتر ساختمان کانون وکلای دادگستری لرستان به نام محمدحسین حجاریان «بنیانگذار دانشکده حقوق و نخستین وکیل دادگستری در لرستان» مزین شد.

به گزارش خبرگزاری موج لرستان، هم‌زمان با روز وکیل مدافع و شصت و هشتمین سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری، از 60 سال تلاش صادقانه دکتر محمدحسین حجاریان «بنیانگذار دانشکده حقوق و نخستین وکیل دادگستری در لرستان» تقدیر شد.

در این مراسم که با حضور رئیس و اعضای هیات مدیره کانون وکلای دادگستری لرستان، دکتر محمدحسین حجاریان و خانواده ایشان، و جمعی از وکلای دادگستری برگزار گردید، ساختمان کانون وکلای دادگستری استان نیز به نام این پیشکسوت وکالت در لرستان مزین شد.

محمدحسین حجاریان در حاشیه این مراسم، در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری موج، گفت: سال 1338 بود که وارد حرفه وکالت شدم.

وی، تصریح کرد: آن زمان وکیل دادگستری تحصیل کرده‌ای در لرستان وجود نداشت و من، نخستین تحصیل‌کرده علم حقوق بودم که به عنوان وکیل دادگستری، در زادگاهم خرم‌آباد مشغول فعالیت شدم.

*استخدام در دانشگاه تهران را نپذیرفتم و به خرم‌آباد بازگشتم

حجاریان، افزود: پس از آنکه با مدرک دکتری حقوق از دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شدم، به من پیشنهاد شد تا در آن دانشگاه استخدام شده و مشغول تدریس شوم، اما نپذیرفتم و گفتم که من بدهکار مردم لرستان هستم و باید به لرستان رفته و به هم‌استانی‌ها و همشهری‌هایم خدمت کنم.

دانشکده حقوق لرستان را در ملک شخصی خود تاسیس کردم

وی، ادامه داد: پس از حضورم در خرم‌آباد، تصمیم گرفتم تا دانشکده حقوق را در خرم‌آباد تاسیس و راه‌اندازی کنم. برای پیگیری امور و اخذ مجوز به تهران رفتم، گفتند آیا مکانی برای تاسیس دانشکده دارید؟، گفتم بله، منزل خودم. به هر حال با منزل من به عنوان محل تاسیس دانشکده حقوق موافقت نشد اما، سرانجام یکی از املاک من در چهار راه بانک خرم‌آباد «چهارراه امام خمینی(ره)» مورد تایید قرار گرفت و دانشکده حقوق لرستان تاسیس شد.

بنیانگذار دانشکده حقوق در لرستان، تاکید کرد: خوشحال و خرسندم که از بدو تاسیس دانشکده تا کنون، در حدود 7 یا هشت هزار نفر، از این دانشکده فارغ‌التحصیل شده‌اند و برخی از آنان تا عالی‌ترین درجات قضایی نیز پیش رفته‌اند و عده‌ای نیز در دیوان عالی کشور مشغول به‌کار شده‌اند. و این سعادتی است که خداوند متعال به من ارزانی داشته است.

*پیگیری کردیم تا کانون وکلای دادگستری لرستان، مستقل شد

محمدحسین حجاریان، اظهار داشت: ابتدا کانون وکلای دادگستری لرستان زیر نظر تهران انجام وظیفه می‌کرد، پس از آن تحت نظر خوزستان قرار گرفت و من به همراه تنی چند از وکلای دادگستری وقت، مکاتباتی صورت دادیم تا این مجموعه از زیر مجموعه خوزستان خارج، و به صورت مستقل انجام وظیفه کند.

*نامگذاری سالن اجتماعات کانون وکلا به نام من، ذره‌پروری شاگردانم است

محمدحسین حجاریان «نخستین وکیل دادگستری در لرستان»، تجلیل شد

نخستین وکیل دادگستری لرستان، تاکید کرد: نامگذاری سالن آمفی‌تئاتر کانون وکلای دادگستری لرستان به نام من، ذره پروری عزیزان و شاگردانم است. لذا امیدوارم این سالن شرایطی را فراهم آورد تا وکلا و کارآموزان، از این ظرفیت، در مسیر احقاق حق، اجرای عدالت و کمک به مردم ستمدیده استفاده کنند.

*تقوا و اخلاق، بالاتر از قضاوت و وکالت است

محمدحسین حجاریان، در پایان، گفت: خدایا، به حق محمد و آل محمد (ص)، به قضات و وکلا، شرط قضاوت و وکالت را تفهیم کن. خدایا کمک کن تا گمراه نشوند. پروردگارا، اخلاق را سرلوحه امورشان قرار بده. تقوا و اخلاق بالاتر از قضاوت و وکالت است. خدایا شرایطی را فراهم کن که قضات و وکلای ما، همواره تو را در نظر داشته باشند. و به وکلا هم عرض می‌کنم که شکست در پرونده مهم نیست، مهم این است که وکیل، نزد خدای متعال، وجدان خود و در برابر وجدان جامعه، شکست نخورده باشد. در این صورت، همیشه سربلند و پیروز خواهید بود. انشاالله.

محمدحسین حجاریان «نخستین وکیل دادگستری در لرستان»، تجلیل شد

*آئین تحلیف 53 کارآموز وکالت، در خرم‌آباد برگزار شد

گفتنی است در پایان این مراسم، آئین تحلیف 53 نفر از کارآموزان وکالت پایه یک دادگستری، برگزار شد و حاضرین، جهت خدمت صادقانه به مردم، سوگند خوردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش