تحلیلگر آمریکایی:حمله به سوریه امنیت نیروهایمان را کمتر کرد


تحلیلگر آمریکایی:حمله به سوریه امنیت نیروهایمان را کمتر کرد

دبیر مجله آمریکای محافظه‌کار، حمله هوایی دولت بایدن به تاسیسات جبهه مقاومت را غیرقانونی دانست و گفت این حمله، امنیت نیروهای آمریکایی را کمتر کرد.

به گزارش مشرق، دانیل لریسون روز جمعه در واکنش به اقدام نظامی آمریکا در قلمرو سوریه که شامگاه پنج‌شنبه انجام شد، این مطلب را مطرح کرد.

وی افزود: به طور خلاصه، ما باید در سوریه بدون مجوز برای حفاظت از نیروهایمان که در عراق هستند، بدون مجوز در استفاده از اختیارات ماموریت ضد داعش، اهدافی را مورد حمله قرار دهیم که واقعا بهانه‌ای برای نگهداشتن نیروها در این کشور برای دلایل ضد ایرانی است.

این تحلیلگر مسایل خاورمیانه ادامه داد: بمباران در قلمرو سوریه برای ارسال "یک پیام"، همچنین یک نقض نسبتا آشکار قوانین بین‌المللی است اما این نظم مبتنی بر قواعد، قصد حفظ خود را ندارند، درست است؟

لریسون اضافه کرد: من سوالات حقوقی را مطرح می‌کنم چرا که قانونی بودن اقدام نظامی در تعیین اینکه آیا استفاده از نیروی نظامی توجیه دارد یا خیر، بسیار مهم است. اگر نتوانید موافقت کنگره را در این زمینه بگیرید و منشور ملل متحد را هم زیر پا می‌گذارید، نشانه‌های قوی برای غیرضروری بودن آن است.

وی تاکید کرد: شما برای سرپوش گذاشتن بر هر کاری که انجام می‌دهید، می‌توانید مفهوم کش‌دار «دفاع از خود» را به کار گیرید یا می‌توانید اعتراف کنید که این نوع اقدامات واقعا هرگز ماهیت دفاعی ندارد.

دبیر مجله آمریکای محافظه‌کار خاطرنشان کرد: "ما مجبوریم از حضور خودخواسته نیروهایمان در یک کشور دیگر با هدف گرفتن مواضع کشور دیگر دفاع کنیم"، به دفاع از خود ایالات متحده ارتباط ندارد اما چه کسی می‌تواند این را بگوید؟

لریسون اظهار کرد: نیازی به بودن نیروهای آمریکایی در عراق نیست و روشن به نظر می‌رسد که حملات ادامه خواهند داشت و مهم نخواهد بود که چندبار نظامیان ما ده‌ها اعضای شبه نظامیان را در این حملات هوایی از بین می‌برند.

وی یادآور شد: چرا آمریکا نزدیک به ۲۴ نفر را در آنجا به قتل رساند؟ ظاهرا به تلافی حمله راکتی که به کشته شدن یک نفر و مجروح شدن تعداد اندکی منجر شد. آیا فکر می‌کنیم شبه‌نظامیانی که مورد هدف قرار گرفتند، به مقابله به مثل برنخواهند آمد؟ این حمله قریب به یقین، ایمنی نیروهای آمریکایی را کمتر کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟