اقدامات خوبی در حوزه زیرساخت و گردشگری ماهان صورت گرفته است


اقدامات خوبی در حوزه زیرساخت و گردشگری ماهان صورت گرفته است

استاندار کرمان در بازدید از زیرساخت‌های شهری و گردشگری بخش ماهان گفت: اقدامات خوبی در حوزه زیرساخت و گردشگری این بخش صورت گرفته و حتما در حوزه گردشگری و زیرساخت شهری نگاه ویژه‌ای به آن خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری موج کرمان،علی زینی‌وند، استاندار کرمان جمعه 8 اسفند ماه در ادامه سفرهای درون استانی خود به بخش ماهان از توابع شهرستان کرمان سفر کرد.

استاندار کرمان بدو ورود به شهر ماهان در محل گلزار شهدا مورد استقبال نمایندگان مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، فرماندار کرمان، امام جمعه و بخشدار ماهان قرار گرفت و با نثار گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

وی در ادامه با حضور در بخشداری ماهان، مرکز پایش تصویری این شهر مشتمل بر ۵۷ دوربین پلاک‌خوان و نظارتی در سطح شهر، میادین و ورودی‌ها و خروجی‌ها با اعتبار ۴ میلیارد تومان را افتتاح کرد.

زینی‌وند در این آیین، پایش تصویری شهر‌ها را در سالم‌سازی و احساس امنیت موثر دانست و از اقدام شهرستان کرمان در اجرای طرح‌های پایش تصویری قدردانی کرد.

استاندار کرمان عنوان کرد: در بخش‌های شهرستان کرمان در حوزه پایش تصویری اقدامات خوبی صورت گرفته است و باید این دوربین‌ها به سیستم پلیس متصل شوند، ضمن آنکه تقاضا داریم جرائم اخذ شده برای توسعه و ایجاد زیرساخت‌ها به استان برگشت داده شود.

زینی‌وند در ادامه این سفر از روند مرمت عمارت شترگلو متعلق به دوره قاجاریه بازدید کرد. به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، از دو سال قبل عملیات مرمت و احیای این خانه تاریخی آغاز شده و با همت بخش خصوصی ۳ میلیارد تومان در آن سرمایه‌گذاری شده است که با پایان کار آن تا شهریور ماه 1400 به عنوان مرکز اقامتی پذیرایی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

پارک گردشگری تیگران با مساحت ۲۳ هزار مترمربع نیز مورد بازدید استاندار کرمان و هیئت همراه قرار گرفت. استاندار کرمان در ادامه سفر به بخش ماهان با همراهی سرپرست معاونت اقتصادی استانداری و مدیرکل جذب استان از شرکت تعاونی تولیدی کرمان قارچ به ظرفیت تولید سالانه ۴۰۰ تن (امکان افزایش تولید تا ۱۴۰۰ تن در فاز دوم)، مجموعه کشت و صنعت هامون شامل گاوداری ۱۸۰۰ راسی و تولید محصولات لبنی، هتل بوتیک در حال ساخت باغ هنرمند(که برای تکمیل و راه‌اندازی به 5 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد) واقع در روستای لنگر به مساحت ۱۷۰۰ متر مسقف شامل سردر و نارنجستان و ۳۷ میلیارد تومان هزینه کرد بخش خصوصی، بازدید کرد.

در حاشیه بازدیدهای استاندار کرمان از مجموعه های تحت حوزه جهاد کشاورزی بخش ماهان و شرکت تعاونی تولیدی کرمان قارچ، عباس سعیدی رئیس جهاد کشاورزی شمال استان کرمان گفت: ۳۸ واحد تولید قارچ در استان کرمان فعال است و تولید قارچ استان از ۱۳۰۰ تن در سال ۹۶ به ۲۴۰۰ تن در حال حاضر رسیده است.

شرکت تعاونی تولیدی کرمان قارچ سالانه ۴۰۰ تن تولید دارد که با راه‌اندازی فاز دوم به ۱۰۰۰ تن خواهد رسید و برای این منظور نیازمند فعال‌سازی واحد تولید کمپوست در استان است.

استاندار کرمان در ادامه از مجتمع کشت و صنعت ماهان فراز و طرح پرورش ماهی خاویاری بازدید کرد. میزان تولید آبزیان استان کرمان ۳ هزار تن است و پرورش ماهیان خاویاری در کرمان در سال ۹۴ کلید خورده است.

به گزارش خبرگزاری موج کرمان، زینی‌وند در پایان این دیدار در گفتگو با خبرنگاران، کشاورزی مدرن، گردشگری و طرح‌های مرتبط با شرکت‌های دانش بنیان را با توجه به استقرار دانشگاه تحصیلات تکمیلی هایتک و پارک علم و فناوری از محورهای توسعه این بخش عنوان کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر تیپ و چهره دومین بازیگر نقش «نجلا» / محیا دهقانی جنجال کرد!