گفتگوی تلفنی «کورتس» و «پوتین» برای تولید واکسن روسی در اتریش


گفتگوی تلفنی «کورتس» و «پوتین» برای تولید واکسن روسی در اتریش

سران کشورهای اتریش و روسیه امروز در گفتگوی تلفنی به مسئله همکاری ها در تولید واکسن و همچنین فراهم شدن امکاناتی برای تولید واکسن روسی اسپوتنیک 5 در اتریش پرداختند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه اتریشی "دی پرسه"، اتریش می خواهد در صورت تایید آژانس دارویی اروپا واکسن روسی اسپوتنیک 5 را سفارش و خود در کشورش تولید کند.

با توجه به کمبود واکسن در اتحادیه اروپا و تنگناهای ایجاد شده برای تحویل واکسن به این اتحادیه حالا اتریش هم به صورت فزاینده ای به واکسن روسی اسپوتنیک علاقمند شده و "سباستین کورتس"، صدر اعظم اتریش روز جمعه در تماسی تلفنی با "ولادیمیر پوتین"، رئیس جمهور روسیه درباره تحویل احتمالی این واکسن به کشورش صحبت کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

یک سخنگوی صدر اعظم اتریش این خبر را در گفتگویی با "دی پرسه" تایید کرد. البته وین می خواهد منتظر بماند تا آژانس دارویی اروپا این واکسن روسی را تایید کند. هنوز از طرف روسیه هیچ درخواستی به مقامات و نهادهای اتحادیه اروپا برای تایید این واکسن ارائه نشده است.

به نوشته رسانه های اتریشی پوتین همچنین درباره تولید احتمالی واکسن روسی در اتریش با "کورتس" گفتگو کرد. بر اساس اطلاعات روزنامه اتریشی دی پرسه گفتگوهای اولیه با شرکت ها در این باره قبلا انجام شده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

در حال حاضر دو شرکت در اتریش در تولید واکسن کرونا فعالیت دارند که شرکت های والنوا و پلی مون هستند.

صدر اعظم اتریش اوایل فوریه هم اعلام کرده بود که بحث ها درباره واکسن باید بدون تابوهای ژئوپلیتیکی انجام شود. وی با این اظهارات از تایید واکسن روسی در اتحادیه اروپا و استفاده از آن در واکسیناسیون سراسری حمایت کرد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته