حزب الله لبنان خواستار تسریع در تشکیل کابینه شد


فراکسیون پارلمانی حزب الله لبنان بر ضرورت تسریع در تشکیل کابینه تاکید کرد و افزود ضرر اصرار بر تعداد کرسی‌های کابینه بسیار بیشتر از ضرر دادن امتیازاتی است که به تشکیل کابینه منجر می‌شود.

حزب الله لبنان خواستار تسریع در تشکیل کابینه شدبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، فراکسیون وفاداری به مقاومت (فراکسیون حزب الله در پارلمان لبنان) اعلام کرد در تشکیل کابینه نباید بر تعداد مشخصی کرسی اصرار شود. این فراکسیون همچنین بر ضرورت ادامه تحقیقات درباره انفجار بندر بیروت تاکید کرد.

فراکسیون حزب الله لبنان در پارلمان در نشست دوره‌ای خود، با توجه به لزوم دستیابی هر چه سریع‌تر به توافق و تفاهم برای تشکیل کابینه جدید و کارآمد و مفید، درباره آسیب‌های ناشی از تاخیر در تشکیل کابینه هشدار داد.

حسن عزالدین نماینده پارلمان لبنان از فراکسیون حزب الله گفت: فراکسیون وفاداری به مقاومت بر ضرورت توافق هر چه سریعتر به منظور تشکیل کابینه تاکید می‌کند که اسیر تعداد نماینده‌ای که یک طرف مطرح می‌کند نباشد و از سوی دیگر خطر عدم توازن نیز آن را تهدید نکند. ضرر تاخیر در تشکیل کابینه از ضرر دادن امتیازاتی که ممکن است به تشکیل کابینه کمک کند بسیار بیشتر است.
این فراکسیون همچنین خواستار بررسی و پیگیری دقیق حادثه بندر بیروت برای روشن شدن همه ابعاد و ابهامات آن و تعیین مسئولیت در سطوح مختلف شد. فراکسیون حزب الله لبنان همچنین خواستار اقدامات گسترده در سازمان ملل و نهاد‌های وابسته به این سازمان برای حل و فصل ماجرای ورود لکه‌های نفتی از سواحل فلسطین اشغالی به سواحل لبنان شد و اعلام کرد: دولت لبنان و وزارتخانه‌های ذیربط باید در سازمان ملل و دیگر نهاد‌های بین المللی اقداماتی برای حل و فصل لکه نفتی انجام دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش حکیم به وتوی عضویت فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا