برای تامین آب شرب استان اصفهان 300 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت


برای تامین آب شرب استان اصفهان 300 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: موضوع تامین آب شرب استان اصفهان در حال پیگیری است و در این خصوص 300 میلیارد تومان اعتبار اختصاص پیدا کرد.

محمود واعظی، شامگاه (جمعه ۸ اسفند) در جلسه شورای اداری استان اصفهان، اظهار کرد: جلسه بسیار خوبی با بخش خصوصی داشتیم و همه مشکلات خود را گفتند. کارهای بسیار خوبی در بحث صادرات شد و به این بخش کمک خواهیم کرد.

وی افزود: پروژه های بسیاری در اصفهان افتتاح شده است که نشان از پویایی این استان دارد. چند پروژه شهری در اصفهان افتتاح کردیم که نشان از همدلی در این استان دارد.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: یکی از پروژه های بزرگ، سالن اجلاس بین المللی است که طراحی آن در کشور خاص است که امیدواریم در بهار سال آینده این سالن به بهره برداری برسد.

به گزارش ایسنا، واعظی افزود: اگر مردم چند ماه دیگر تحمل کنند بر کرونا هم غلبه می کنیم و تولید واکسن به خوبی پیش می رود.

وی تصریح کرد: با تمام محدودیت هایی که کشور دارد استان اصفهان به خوبی توانسته امور را پیش ببرد که نشان از همدلی خاص در این استان دارد. درباره آب همدلی خوبی در استان اصفهان وجود دارد و ماهی یک باره در این خصوص در استان جلسه برگزار می شود. سرمایه همدلی و وحدت را همیشه حفظ کنیم و نگذاریم مردم قربانی اختلافات مسئولان شوند.

رییس دفتر رئیس جمهور ادامه داد: در ارتباط با مسئله آب جلسات مختلفی در دولت داشته ایم و فقط بنده در ۸ جلسه در این باره حضور داشته ام. موضوع آب را در سه بخش دنبال می کنیم. موضوع تامین آب شرب استان اصفهان در حال پیگیری است که در این باره ۳۰۰ میلیارد تومان اختصاص پیدا کرد و پیش بینی این است که آب شرب تامین شود و مشکلی در این خصوص نباشد.

واعظی گفت: صنایع باید در اصفهان وجود داشته باشد چرا که هزاران نفر از آن ارتزاق می کنند و روی صادرات آن حساب باز کرده ایم.

انتقال آب از خلیج فارس به اصفهان

وی افزود: از نظر جغرافیایی در کشور خشکی هستیم و اصفهان در ناحیه خشکی است. برای تامین آب بخش صنعت مقرر شد از خلیج فارس این آب به اصفهان بیاید و در دهه سوم اسفند با دستور رئیس جمهور عملیات لوله گذاری این پروژه آغاز می شود تا حداقل صنعت، مشکل آب نداشته باشد.

رییس دفتر رئیس جمهور تصریح کرد: در خصوص پروژه بهشت آباد به دلیل شرایط کشور و به دلیل مسائل امنیتی و با توجه به شرایط کشور تلاش کردیم مشکل این پروژه حل شود و باید هماهنگی بین استان اصفهان، خوزستان و چهارمحال و بختیاری در این باره به وجود بیاید.

واعظی گفت: در ارتباط با اشتغال، دولت اهتمام ویژه ای دارد تا در دوران کرونا هم سلامت و هم کسب و کار مردم تامین شود و در ارتباط با نقدینگی بنگاه ها تلاش می شود مشکلی پیش نیاید.

وی گفت: برای کنترل قیمت ها در شب عید ۳ هزار تن پرتقال و ۵۰۰ تن سیب خریداری شده است. باید رعایت حال مردم را بکنیم. دشمن در تلاش بود ملت را در برابر نظام قرار دهند که موفق نشدند.

رییس دفتر رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دولت در تلاش است که مشکلات را حل کند و فشار حداکثری دشمن جواب نداد و امیدواریم تحریم ها برداشته شود و هیچ وقت راضی نبودیم کالا به این شکل افزایش یابد. وقتی قیمت ارز بالا می رود برخی بی دلیل کالاها را گران می کنند و نرخ ارز فعلی واقعی نیست. دولت دستوری نمی تواند قیمت ارز را تعیین کند و عرضه و تقاضا در این باره تاثیر دارد.

واعظی افزود: در خصوص زلزله به دلیل خرابی بیشتر به سی سخت کمک رسانی شد و این به این معنا نیست که مردمی که در منطقه پادنا هستند با مردم سی سخت تفاوت دارند و به آنان کمکی نشود. امیدواریم سال ۱۴۰۰ سال انتخابات پرشور باشد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه یکشنبه 2 اردیبهشت 1403