مراکز درمانی اهواز توان پاسخگویی به حجم زیاد بیماران را ندارند


مراکز درمانی اهواز توان پاسخگویی به حجم زیاد بیماران را ندارند

اهواز - ایرنا - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: آمار مراجعین کرونایی از ظرفیت تعداد پرستاران حاضر در بیمارستان‌ها بیشتر است و مراکز درمانی نمی‌توانند این حجم بیمار را پاسخگو باشند.

دکتر فرهاد سلطانی جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در چند روز اخیر تعدادی تخت آی سی یو به بیمارستان امام اضافه کردیم اما همچنان تعداد تخت‌ها در مقایسه با مراجعین کمتر است.

وی علت کمبود پرستار در مراکز درمانی را تعداد بالای مراجعین عنوان کرد و افزود: هنوز هم با کمبود پرسنل مواجهیم و انتظار داریم مردم پروتکل‌های بهداشتی از جمله ماسک زدن را رعایت کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به اینکه روزانه حدود ۲۰ بیمار از طریق اتوبوس آمبولانس به بیمارستان‌های دیگر اهواز جابه جا می‌شوند، گفت: اغلب بیماران ابتدا به بیمارستان رازی مراجعه می‌کنند که با تشخیص پزشکان، برخی از آنها به بیمارستان‌های دیگر منتقل می‌شوند.

وی افزود: قصد داشتیم بیمارستان آیت الله طالقانی اهواز را وارد چرخه پذیرش بیماران کرونایی کنیم اما چون زیرساخت کاملی ندارد، ترجیح دادیم بخش جدیدی در بیمارستان امام راه اندازی و پرسنل خود را به آنجا اعزام کنیم.

۴۲ نیروی طرح ۸۹ روزه در بیمارستان‌های کرونایی اهواز فعالیت می‌کنند

سلطانی گفت: به دنبال شیوع کرونا در استان ۴۲ نیروی طرح ۸۹ روزه که اغلب کمک پرستار و کمک بهیار هستند در بیمارستان‌های اهواز جذب و هر سه ماه یکبار قرارداد آنها را تمدید کردیم.

وی افزود: ابتدای دی ماه به دلیل کاهش آمار بیماری، قرار بود آنها را کنار بگذاریم اما بعد از ۱۰ روز با افزایش دوباره روند مبتلایان این افراد را به خدمت گرفتیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: این نیروها از تابستان مشغول به کار شدند و همچنان از وجود آنها در بیمارستان‌ها استفاده می‌کنیم.

در حال حاضر ۱۱ شهرستان استان خوزستان در وضعیت قرمز و هشت شهرستان نارنجی هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند