بایدن: من قصد دارم با ملک سلمان صحبت کنم


بایدن:  من قصد دارم با ملک سلمان صحبت کنم

رئیس جمهور ایالات متحده به چه فکری افتاده است؟

اسپوتنیک به نقل از الجزیره (قطر): به گفته کاخ سفید ، قسمت محرمانه گزارش سرویس ویژه آمریکا در مورد شرایط قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی در آینده نزدیک منتشر می شود. رئیس جمهور ایالات متحده قصد دارد چه کاری انجام دهد؟

رویترز اطلاع داد که رئیس جمهور آمریکا با گزارش سرویس های ویژه درباره شرایط قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی آشنا شد. وی تأیید کرد که این گزارش روز پنجشنبه منتشر خواهد شد. جو بایدن در مصاحبه مطبوعاتی در کاخ سفید گفت که قصد دارد با سلمان بن عبدالعزیز آل سعود پادشاه عربستان سعودی مکالمه تلفنی داشته باشد.

پیشتر جن پسکی سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که بخش محرمانه گزارش سرویس های ویژه آمریکا درباره شرایط قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول، که در اکتبر 2018 اتفاق افتاد، در زمان نزدیک منتشر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد که در گزارش منتشر شده در مورد شرایط قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی به اقداماتی که ممکن است پس از افشای جزئیات آن حادثه اتخاذ شود اشاره نشده است.

سخنگوی کاخ سفید همچنین خبر داد که جو بایدن ، رئیس جمهور ایالات متحده، به زودی قصد دارد یک گفتگوی تلفنی تن به تن با سلمان بن عبدالعزیز آل سعود ، پادشاه عربستان سعودی ، بدون حضور ولیعهد انجام دهد. رهبر آمریکا در مکالمات با پادشاه عربستان سعودی قصد دارد چند موضوع را مطرح کند، اما جن پسکی این موضوع ها را مشخص نکرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آمریکا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت