مرزهای ارزشی در تقابل با استکبار شکل گرفته است


مرزهای ارزشی در تقابل با استکبار شکل گرفته است

مشهد- ایرنا- فرمانده سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی گفت: امروز در تقابل جوانان حماسه آفرین با استکبار جهانی، مرزهای ملیتی تبدیل به مرزهای ارزشی شده است.

به گزارش جمعه شب آستان قدس رضوی، سردار یعقوبعلی نظری در مراسم ششمین سالگرد شهادت سرداران لشکر فاطمیون در حرم مطهری رضوی افزود: از جمله جوانانی که در این راستا به شهادت رسیده و تقدیم اسلام شدند، شهدای لشکر فاطمیون بودند که اکنون افتخار کشور افغانستان هستند.
وی با بیان اینکه به پاس رشادتها و از خودگذشتگی شهدای مدافع حرم، حرم حضرت زینب (س) همچنان می‌درخشد ادامه داد: اگر می‌خواهیم استقلال و هویت داشته باشیم باید روحیه مبارزه و شهادت طلبی در جوامع و جوانان ما وجود داشته باشد.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی گفت: هشت سال دفاع مقدس با تمام سختی‌ها و مشکلاتی که به همراه داشت موجب سربلندی و درخشش بیش از پیش اسلام شد.
وی با بیان اینکه تمام آنچه که امروز کشور ایران به آن افتخار می‌کند، در پرتو دفاع مقدس محقق شده است، افزود: دفاع‌ مقدس ‌مجموعه‌ای از برجسته‌ترین‌ افتخارات ‌ملت ‌ایران ‌است که درس عزت و شرافت را برای جهانیان تکرار کرد و به تمام بشریت آموخت که برای حفظ شرافت، غیرت ملی و عزت دینی، باید با پایداری و مقاومت در برابر تهاجم دشمنان اسلام ایستادگی کرد.
سردار نظری ادامه داد: در مسیر تقابل دنیای استکبار با انقلاب اسلامی ایران، میدان دیگری قرار گرفت که جوانان در این میدان افتخارآفرینی و ایستادگی کردند و وقتی استکبار در این راه به هیچ نتیجه‌ای نرسید، از توطئه مذهب علیه مذهب استفاده کرد و داعش را به وجود آورد.

یک سخنران مذهبی نیز در این مراسم گفت: شهدای لشکر فاطمیون افتخار جهان اسلام هستند و اتفاقی که با شهادت آنان رخ داد بالاتر از شهادت، جهاد و هجرت بود، شهادت آنان آثار وضعی دارد که در جهان ماندگار خواهد شد.

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان با بیان اینکه دشمنان همواره درصدد این هستند تا از مشکلات سوء استفاده کرده و بین ملت‌های مسلمان تفرقه ایجاد کنند، افزود: هدف شهیدان سلیمانی و ابومهدی یگانگی و اتحاد بین دو ملت ایران و عراق بود.
وی ادامه داد: ما باید در برابر تواضع خانواده شهدای مدافع حرم سجده کنیم و از آنان تقدیر و تجلیل به عمل آوریم. همه ما مسلمانان منتظر ظهور حضرت قائم (عج) هستیم اما خانواده معزز شهدای فاطمیون در این راه قربانی دادند و خداوند نیز قربانی آنان را پذیرفته است.
شعرخوانی، اجرای همخوانی گروه سرود فرزندان شهدای مدافع حرم، خاطره‌ گویی فرماندهان فاطمیون، مداحی و ذکر توسل به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از جمله برنامه‌های این مراسم بود.

مراسم گرامیداشت ششمین سالگرد شهادت علیرضا توسلی با نام جهادی «ابوحامد» بنیانگذار و فرمانده لشکر فاطمیون ، رضا بخشی با نام جهادی «فاتح» جانشین لشکر فاطمیون و دیگر شهدای فاطمیون در منطقه تل قرین سوریه با حضور خانواده معزز شهدای مدافع حرم اهل بیت (ع) در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همان داند