مشخصات و قیمت گوشی شیائومی ردمی k40 پرو


مشخصات و قیمت گوشی شیائومی ردمی k40 پرو

گوشی شیائومی ردمی k40 پرو پرچمدار خانواده گوشی های ردمی k40 است. قیمت و مشخصات این گوشی را در ادامه بخوانید.

مشخصات و قیمت گوشی شیائومی ردمی k40 پرو

به گزارش راهبرد معاصر گوشی شیائومی ردمی k40 از پرچمداران شرکت شیائومی است که به تازگی از آن رونمایی شده است. این گوشی جدید کانفیگ پایه‌ی ردمی K40 پرو با ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۲،۸۰۰ یوآن (تقریبا ۴۳۵ دلار) قیمت دارد و از ۴ مارس ۲۰۲۱ (۱۴ اسفند ۱۳۹۹) روانه‌ی بازار می‌شود. نکته‌ی عجیب اینکه نمی‌توان مدل پرو ردمی K40 را با ۱۲ گیگابایت رم بخرید؛ در‌حالی‌که این امکان برای مدل عادی وجود دارد.

این گوشی به دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی و پردازنده‌ی اسنپدراگون 888 و وای‌فای 6E مجهز است. گوشی ردمی K40 از حسگر اصلی ۶۴ مگاپیکسلی و مدل عادی از حسگر اصلی ۴۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد.

مشخصات و قیمت گوشی شیائومی ردمی k40 پرو

قابلیت‌های ارتباطی گوشی‌های جدید ردمی شبکه‌ی 5G با امواج دارای فرکانس زیر ۶ گیگاهرتز (sub-6 GHz 5G) و وای‌فای 6 را شامل می‌شود تا کاربر بتواند درصورت دسترسی به شبکه‌ی مناسب، با سرعت بسیار زیاد از اینترنت استفاده کند. گوشی‌های جدید سری ردمی K40 از استاندارد بلوتوث 5، NFC، فرستنده‌ی مادون قرمز و گواهی Hi-Res Audio Wireless نیز بهره می‌برند.

این گوشی‌ها برای پخش محتوای صوتی به اسپیکر استریو با استاندارد Dolby Atmos و Hi-Res Audio متکی می‌شوند؛ اما در آن‌ها از جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون خبری نیست. خانواده‌ی ردمی K40 از موتور خطی X محوری به‌منظور ارائه‌ی بازخورد هپتیک (Haptic Feedback) مناسب بهره می‌گیرد.

دو گوشی ردمی K40 پرو و پرو پلاس از شبکه‌ی 5G مبتنی‌بر موج‌میلی‌متری (mmWave 5G) پشتیبانی نمی‌کنند؛ اما استاندارد وای‌فای 6E دارند که می‌تواند به حداکثر سرعت ۳٫۵ گیگابیت‌ثانیه دست پیدا کند. در این دو گوشی نسخه‌ی بلوتوث نیز به ۵٫۲ ارتقا پیدا کرده است.

مشخصات و قیمت گوشی شیائومی ردمی k40 پرو

ردمی K40 پرو پلاس صرفا در یک کانفیگ با ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی تولید شده و با قیمت ۳،۷۰۰ یوآن (تقریبا ۵۷۵ دلار) از ۴ مارس ۲۰۲۱ (۱۴ اسفند ۱۳۹۹) در‌دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

ردمی کی ۴۰ پرو از دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی استفاده می‌کند که ابعادش به 1/1.7 اینچ می‌رسد. این حسگر با تکنیک ترکیب پیکسل‌ها (هر چهار پیکسل مجاور) به پیکسل‌هایی به ابعاد ۱٫۶ میکرومتر دست پیدا می‌کند. این ابعاد پیکسل بد به‌نظر نمی‌رسد؛ اما اگر دوربین برایتان بسیار مهم است، سراغ تهیه‌ی مدل پرو پلاس باید بروید. گوشی ردمی K40 پرو همچون ردمی K40 پرو پلاس ویدئو 8K را با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه ضبط می‌کند.

طی چند سال گذشته گوشی‌های سری ردمی K به دلیل قیمت پایین و ویژگی‌های جذاب توجه گسترده‌ای را به خود جلب کرد. در همین رابطه، دقایقی قبل شرکت شیائومی از گوشی‌های سری ردمی K40 رونمایی کرد که در ادامه به مشخصات این سه گوشی می‌پردازیم.

مشخصات و قیمت گوشی شیائومی ردمی k40 پرو

این سه گوشی با نام‌های ردمی K40، K40 پرو و K40 پرو پلاس راهی بازار می‌شوند و در بین آن‌ها چند ویژگی مشترک توجه را جلب می‌کند. اول از همه باید بگوییم که هر سه گوشی از نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی ۱۲۰ هرتز اولد با رزولوشن FHD+ بهره می‌برند.

از دیگر ویژگی‌های مشترک می‌توانیم به باتری ۴۵۲۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۳۳ واتی اشاره کنیم که این یعنی در عرض ۵۲ دقیقه، شارژ این باتری از ۰ به ۱۰۰ درصد می‌رسد. همچنین نباید تعبیه‌ی دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی در حفره‌ی نمایشگر این سه گوشی را از قلم بیندازیم. گوشی‌های سری ردمی K40 همچنین از سه میکروفون برای قابلیت زوم صوتی، اسپیکر استریو دوگانه، NFC و فرستنده‌ی مادون قرمز بهره می‌برند.

گوشی‌های ردمی K40 پرو و K40 پرو پلاس مبتنی بر تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ هستند. بنابراین افرادی که خواستار بهره‌گیری از بهترین عملکرد هستند، می‌توانند از بین این دو گوشی دست به انتخاب بزنند. هر دو گوشی از استاندارد Wi-Fi 6E هم پشتیبانی می‌کنند که نسبت به Wi-Fi 6 حرف بیشتری برای گفتن دارد.

در پنل پشتی ردمی K40 پرو پلاس سه دوربین دیده می‌شود که از دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، اولترا واید ۸ مگاپیکسلی و ماکرو ۵ مگاپیکسلی تشکیل شده است. مدل پرو هم به غیر از دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی و تفاوت در مقدار حافظه‌ی رم، تفاوتی با این گوشی ندارد.

شیائومی برای ردمی K40 از اسنپدراگون ۸۷۰ استفاده کرده است که تقریبا همان اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس محسوب می‌شود و فقط سرعت آن اندکی بیشتر شده است. اگرچه این تراشه رقیب قدری برای اسنپدراگون ۸۸۸ نیست، ولی در هر صورت نمی‌توان قدرت زیاد آن را کتمان کرد و از پس انجام کارهای مختلف مانند اجرای بازی‌های سنگین به خوبی برمی‌آید.

مشخصات و قیمت گوشی شیائومی ردمی k40 پرو

این گوشی مبتنی بر دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی است ولی مانند دو گوشی دیگر این خانواده، در کنار آن دوربین اولترا واید ۸ مگاپیکسلی و ماکرو ۵ مگاپیکسلی دیده می‌شود.

کاربران چینی برای خرید ردمی‌ ‌K40 پرو پلاس می‌توانند ۵۷۳ دلار بپردازند که با این کار، مدل ۱۲/۲۵۶ گیگابایتی نصیبشان می‌شود. مدل ۶/۱۲۸ گیگابایتی ردمی K40 پرو هم ۴۳۴ دلار قیمت دارد و مدل‌های ۸/۱۲۸ و ۸/۲۵۶ گیگابایتی هم به ترتیب با قیمت ۴۶۵ و ۵۱۱ دلار به دست کاربران چینی می‌رسند.

قیمت ارزان‌ترین گوشی این خانواده یعنی ردمی K40 از ۳۱۰ دلار آغاز می‌شود و با پرداخت این مبلغ، می‌توانید از ۶ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بهره‌مند شوید. مدل‌های ۸/۱۲۸، ۸/۲۵۶ و ۱۲/۲۵۶ گیگابایتی هم به ترتیب ۳۴۱، ۳۸۷ و ۴۱۸ دلار قیمت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ از حالا دیگه من مردم تورو از پیشم بردن علیراد